Rozkład jazdy autobusów do Węgorzewa

Raz pod wozem, raz na wozie.

Temat: Veolia Transport
Zastanawia mnie czy VT Mazury/Kętrzyn zmieniała rozkład jazdy w tym roku? Kilka dni temu zrobiłem sobie małą wycieczkę turystyczną po terenie ich działania,a przy okazji poobserwowałem tamtejsze rozkłady jazdy.Tablice w Węgorzewie są z czerwca 2008; w Kętrzynie z okresu od stycznia 2008 do kwietnia 2009.
Najciekawsza zaś sytuacja jest w m.Reszel,gdzie rozkład wiszący przy dawnym dworcu kolejowym pochodzi z roku...2004 Rozkład w centrum miasta jest trochę lepszy (styczeń 2008),niemniej jednak część autobusów (np.w kierunku Mrągowa) rozpoczyna kurs z dworca i potencjalny pasażer może być wprowadzony w błąd.
Ogólnie jednak rozkłady dworcowe Veolii z Kętrzyna i Węgorzewa są identyczne z tym co znajduje się w e-podróżniku,więc chyba tak aż źle nie jest,o ile oczywiście dane przesłane do e-podróżnika są aktualne.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=3831



Temat: Ciekawostki
Odnośnie zmiany rozkładu jazdy to taki "kwiatek" z PKS Mińsk Mazowiecki.
Otóż ten przewoźnik realizuje kurs Warszawa - Węgorzewo - Warszawa (nocleg w Węgorzewie).
"Od zawsze" odjeżdżał z Węgorzewa o 5.20, jednak ostatnio trochę został przyspieszony i odjeżdża o 5.10.
W internecie jak narazie jedyny aktualny rozkład jest na stronie przewoźnika, jednak większość podróżnych, do wyszukiwania informacji na temat kursów z/do Warszawy, używa strony PKS Warszawa, na której funkcjonuje jeszcze stary rozkład.
Dzięki temu mój znajomy tydzień temu w Piszu czekał 2 i pół godziny na kolejny autobus do Warszawy. Ja dzisiaj miałem więcej szczęścia i w porę odczytałem od niego smsa, tak więc ostatkiem sił załapałem się na 6.45 (a nie jak wcześniej na 7.00) z Pisza do Warszawy.
Po drodze sprawdzałem na dworcowych tablicach i tam też nie wszędzie są naniesione zmiany.

Dodam tylko, że jest to jedyny kurs na tej trasie, który jeździ codziennie, nawet we wszystkie święta. Tak więc jego "stare" godziny odjazdu porządnie zagnieździły się w mentalności pasażerów:)
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2178


Temat: Węgorzewo - miasto "śpiochów"
" />Witajcie mili mieszkańcy! Węgorzewo,to małe turystyczne i piękne miasteczko.Ma jednak bardzo wstydliwe miejsce,jest nim tzw.(wg.ojców miasta)dworzec autobusowy.Piszę małą literą,bo trudno to miejsce nazwać dworcem.Brak poczekalni,kas biletowych,rozkładu jazdy PKS,koszy na śmiecie(może są,tylko gdzie?)brud,ubóstwo...!Wszędzie leżą śmiecie.Wiaty bez szyb i malutkie,coś okropnego.Wieczorem strach udać się na ten niby dworzec,bo ciemno i nie wiadomo kto zaczepi.Często podróżuję i mam przesiadkę na tym "dworcu",wstydliwy problem! brak toalety,pozostają krzaczki ale za to grozi kara,więc gdzie iść za "potrzebą"? Władze jeżdżą samochodami,nie czekają na deszczu i mrozie,nie muszą!!!ale my podróżni,normalni ludzie płacimy za przejazd i wymagamy przyzwoitych warunków czekania na połączenia,tzn.Poczekalni,kas biletowych,rozkładów odjazdów i przyjazdów autobusów,toalet,przy tym ktoś zapewne miałby bar z kawą i herbatą,czy to wygórowane żądania?!Ludzie jadą teraz z daleka na cmentarze,czy nie wstyd dla was,że wydają taką opinię?!Nie jestem waszym mieszkańcem,ale wyrażam opinię wielu podróżnych,a obserwuję to od kilku lat.Władze pomyślcie o ludziach prostych bo niedługo może sami będziecie musieli korzystać z takich"przybytków".

    Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=21928


    Temat: Rozkład jazdy tyko dla wtajemniczonych?
    " />Niby tak niewiele obsługuje nas firm transportowych, a jednak mam wrażenie, że panuje w Węgorzewie wielki chaos. Niedawno zwróciłem się z pytaniem o przystanek, z którego odjeżdża jeden z autobusów do przedstawiciela Veolii. Odesłano mnie na dworzec autobusowy... przy ulicy Targowej. O ile dobrze się orientuję, plac, na którym kiedyś funkcjonował dworzec, dworcem już nie jest, ponieważ firma przeniosła się na plac przy Sienkiewicza. Pracownik firmy na takie moje uściślenia zrobił wielkie oczy, jak gdybym plótł trzy po trzy. A dworca de facto teraz nie mamy. Autobusy “zbierająĂ˘Â€Â podróżnych z miasta z różnych punktów i przystanków — każda firma ma swój “obieg”, który, odnoszę wrażenie, jest rozkładem jazdy tylko dla wtajemniczonych.
    Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=21639


    Temat: Rekordomania
    Top 25 tras wewnątrzwojewódzkich

    1*Tarnobrzeg - Ustrzyki Dolne*przez Rzeszów, Uherce, Polańczyk*249 km*Tarnobrzeg*Podkarpackie*w wakacje
    2*Mielec - Wetlina*przez Rzeszów, Lesko, Cisną *211 km*Mielec*Podkarpackie*kilka kursów
    2*Wrocław - Bogatynia*przez Legnicę, Bolesławiec, Lubań, Zgorzelec*211 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*w jedną stronę
    4*Bolesławiec - Kudowa Zdrój*przez Legnicę, Świdnicę, Dzierżoniów, Kłodzko*210 km*Bolesławiec*Dolnośląskie*
    5*Bogatynia - Wrocław*przez Zgorzelec, Strzelno, Środę Śląską*202 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*w jedną stronę
    6*Wrocław - Bogatynia*przez Legnicę, Bolesławiec, Strzelno, Zgorzelec*201 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*
    6*Zamość - Biała Podlaska*przez Krasnystaw, Chełm, Okuninkę, Włodawę*201 km*Biała Podlaska*Lubelskie*w wakacje
    8*Stalowa Wola - Bukowiec*przez Rzeszów, Uherce*200 km*Stalowa Wola*Podkarpackie*w wakacje
    9*Zgorzelec - Kłodzko*przez Jelenią Górę, Wałbrzych*195 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*
    10*Szczecin - Szczecinek*przez Stargard Szczeciński, Złocieniec*186 km*Szczecinek*Zachodniopomorskie*kilka kursów
    11*Poznań - Kępno*przez Jarocin, Krotoszyn*182 km*Ostrów Wielkopolski*Wielkopolskie*
    12*Olsztyn - Gołdap*przez Biskupiec, Kętrzyn, Węgorzewo*179 km*Suwałki*Warmińsko-Mazurskie*
    12*Koszalin - Szczecin*przez Płoty, Goleniów*179 km*Koszalin*Zachodniopomorskie*
    14*Wrocław - Świeradów Zdrój*przez Legnicę, Lwówek Śląski, Gryfów Śląski*174 km*Wrocław*Dolnośląskie*
    15*Stalowa Wola - Rymanów Zdrój*przez Rzeszów, Krosno, Iwonicz Zdrój*171 km*Stalowa Wola*Podkarpackie*
    15*Kraków - Krynica*przez Myślenice, Mszanę Dolną, Piwniczną*171 km*Kraków*Małopolskie*
    17*Wrocław - Zgorzelec*przez Legnicę, Bolesławiec*170 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*
    18*Częstochowa - Wisła*przez Katowice*169 km*Częstochowa*Śląskie*
    18*Wrocław - Zgorzelec*przez Środę Śląską, Legnicę, Bolesławiec*169 km*Wrocław*Dolnośląskie*
    20*Kraków - Muszyna*przez Brzesko, Nowy Sącz, Piwniczną*167 km*Nowy Sącz*Małopolskie*
    20*Koszalin - Świnoujście*przez Kołobrzeg, Rewal*167 km*Koszalin*Zachodniopomorskie*w wakacje
    22*Rzeszów - Ustrzyki Górne*przez Sanok, Ustrzyki Dolne*166 km*Sanok*Podkarpackie*kilka kursów
    22*Poznań - Koło*przez Słupcę, Sompolno, Dęby*166 km*Koło*Wielkopolskie*
    24*Warszawa - Myszyniec*przez Ostrołękę*165 km*M. Łasisz*Mazowieckie*
    25*Wałcz - Kołobrzeg*przez Mirosławiec, Drawsko Pomorskie, Świdwin*164 km*Wałcz*Zachodniopomorskie*w wakacje w weekendy

    Z podanej przez Arka trasy Zamość - Biała Podlaska uwzględniłem wariant dłuższy; trochę sztucznie wygląda rozpiska kursów Wrocław - Zgorzelec/Bogatynia.
    Źródło: Krajowy Rozkład Jazdy Autobusów.
    Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=581


    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PKS Veolia Kętrzyn informuje, że z dniem 1 marca 2008r. nastąpiły zmiany w obowiązującym rozkładzie jazdy autobusów:



    1. NA TERENIE POWIATU WĘGORZEWSKIEGO, GOŁDAPSKIEGO, SUWALSKIEGO I GIŻYCKIEGO
    zlikwidowane zostały poniższe kursy autobusowe, realizowane w dni robocze:
    1. Węgorzewo - Banie Maz., odjazd godz. 7.30,
    2. Węgorzewo - Banie Maz., odjazd godz. 20.10,
    3. Banie Maz. - Węgorzewo, odjazd godz. 9.25,
    4. Banie Maz. - Gołdap, odjazd godz. 11.35,
    5. Gołdap - Węgorzewo, odjazd godz. 13.40,
    6. Węgorzewo - Ołownik PGR, odjazd godz. 20.10,
    7. Ołownik PGR - Węgorzewo, odjazd godz. 20.40,
    8. Węgorzewo - Łęgwarowo, odjazd godz. 18.45,
    9. Łęgwarowo - Węgorzewo, odjazd godz. 19.20,
    10. Węgorzewo - Giżycko p. Kuty, odjazd godz. 17.00,
    11. Giżycko - Węgorzewo p. Kuty, odjazd godz. 19.05.

    zlikwidowane zostały poniższe kursy autobusowe realizowane w dni wolne od pracy i nauki szkolnej:

    1. Węgorzewo - Wilkowo, odjazd godz. 6.50,
    2. Wilkowo - Węgorzewo, odjazd godz. 7.05,

    ograniczona została realizacja kursów do dni roboczych:

    1. Banie Maz. - Węgorzewo, odjazd godz. 5.50,
    2. Węgorzewo - Banie Maz., odjazd godz. 17.30.
    3. Węgorzewo - Węgorzewo p. Guja, odjazd godz. 17.40

    2. NA TERENIE POWIATU KĘTRZYŃSKIEGO

    zlikwidowane zostały poniższe kursy autobusowe, realizowane w dni robocze:

    1. Kętrzyn - Korsze p. Warnikajmy, odjazd godz. 6.00;
    2. Korsze - Kętrzyn p. Kraskowo, odjazd godz. 14.39;
    3. Reszel - Kętrzyn, odjazd godz. 15.30.

    ograniczona została realizacja kursu do dni nauki szkolnej:

    1. Korsze - Kętrzyn p. Warnikajmy, odjazd godz. 6.45.

    skrócony do miejscowosci Pudwągi został kurs autobusowy:

    1. Kętrzyn - Reszel p. Siemki, odjazd godz. 15.25.
    Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=389


    Temat: Nowy autobus szynowy
    " />Moby!

    Koniunktura to tylko jeden z problemów, akurat niezależny od kolei. Jest jeszcze szereg kwestii zależnych od przewoźnika, jak choćby:

    a) racjonalnie ułożone rozkłady jazdy, minimum cztery pary połączeń kolejowych dziennie na linii lokalnej (rano do szkoły/pracy, przed południem do urzędów, na zakupy, po południu powrót z pracy, ze szkół, połączenie wieczorne), zapewniających skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi na węzłach...
    b) efektywne wykorzystanie najtańszego w eksploatacji taboru. Jeśli już mamy szynobus, to musi on jeździć cały czas, a nie stać np. trzy godziny bez pracy w Braniewie, kiedy w tym czasie mógłby przed ósmą dojechać do Elbląga i stamtąd wrócić...
    c) współpraca przewoźników drogowych i kolejowych. Idealnym wariantem jest kursowanie autobusów na trasach poprzecznych względem linii kolejowej. W ten sposób, zamiast konkurencji, może zaistnieć wzajemne nakręcanie koniunktury...
    d) tworzenie korzystnych ofert przewozowych, adekwatnych dla charakteru regionu. W przypadku Warmii i Mazur będą to na pewno: dodatkowe połączenia z Polski latem, skierowane do mazurskich miast, podstawianie wagonów do przewozu rowerów, różnego typu zniżki na okres letni...
    e) rozwój infrstruktury, zwłaszcza zaś - nawierzchni kolejowej, umożliwiającej rozwijanie większych prędkości...
    f) propagowanie turystyki kolejowej poprzez uruchamianie pociągów specjalnych, prowadzonych zabytkowym taborem, zwłaszcza zaś - parowozami. Całe szczęście pod tym względem jest w Polsce coraz lepiej, dzięki otwarciu się na tę formę działalności spółki PKP Cargo. Okazało się, że takie pociągi pękają w szwach.
    g) likwidacja biurokracji, ale to już temat na oddzielną pogadankę, zresztą wielokrotnie wałkowany...

    Wiem, że wszystkie wyżej wymienione pukty są oczywiste i ubolewam, że w Polsce tak trudno i wolno przychodzi ich wdrażanie. Wierzę, że z czasem doczekamy się pełnej ich realizacji. Wtedy kolej wróci do Węgorzewa, wróci do Lidzbarka, wróci do Wielbarka...

    Pozdrawiam!
    Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=5941


    Temat: PKS MŁAWA
    Nie wiem dlaczego wszyscy tak zachwycają się tym pekaesem Mława? Od kiedy ilość i relacja kursów świadczą o kondycji firmy i jej wizerunku?
    Bo co takiego ma Mława oprócz tych wszystkich lini?
    -fatalną stronę internetową godną ucznia 2 klasy liceum o profilu informatycznym(przepraszam uczniów) z niepotrzebną nikomu historią a raczej martyrologią firmy i tekstami typu: Teren zajezdni po deszczach zamieniał się w grzęzawisko. i jednocześnie bez rozkładu jazdy chociaż swoich kursów( konia z rzędem temu kto znajdzie w internecie rozkład kursu np.: Hrubieszów - Łeba);
    - kilka używanych Bov i 2 Siderali i paru Liderach
    - całej masy H10 i lokalnych Manów UL które ochoczo i nałogowo wysyłają na kursy 800 -set kilometrowe;
    No i nie wiem dlaczego uważa się tutaj że gnanie autobusu w wakacje przez całą Polskę to takie straszne kokosy.

    No więc zabawmy się w Romana Młodkowskiego

    Ponieważ nie mogę znaleźć rozkłądu lini Hr-łeba, Hel, Węgorzewo(sic) posłuże się połączeniem Hr-Ustka.
    Długość 815km.

    Zakładamy(optymistycznie) że jedzie zawsze pełen autobus czyli 49 msc i każdy zapłacił za bilet średnio 65 zł
    49 * 65 = 3185 zł
    zakładamy że jeździ od 1 lipca do 31 sierpnia na zmianę czyli jeden kurs dziennie na danej trasie:
    62 dni * 3185 zł = 197470 zł

    koszty stałe
    - hotel
    62 dni * 50 zł = 3100 zł
    - paliwo
    zakładamy że taki autobus spali średnio 35 litrów/100km
    62 * 815 = 50530km
    0,35l/km * 50530km = 17685,5l
    średnia cena ON to 4,00zł/l
    17685,5 * 4,00 = 70742zł
    - pensje kierowców
    2 kierowców
    powiedzmy że każdy dostaje 100 zł dniówki
    62 * 200 = 12400zł

    I podliczamy:
    3100+70742+12400 = 86242zł

    197470 - 86242 = 111228zł

    Po dwóch miesiącach mamy ponad 100 tyś ale przypominam że to były bardzo optymistyczne założenia.
    Dużo to czy mało? Nie wiem ale porównajmy to z lokalnym kursem

    Kurs Bydgoszcz - Toruń
    długość - 47 km
    iloś kursów w jedną stronę średnio 15 dziennie
    przez dwa miesiące przejedzie
    47 * 15 = 705 * 2 = 1410km dziennie
    1410 * 62 = 87420km
    Zakładamy że jedzie każdym kursem 15 osób ktorzy kupili bilety po srednio 6 zł
    15 * 6 = 90zł
    kursów w obie strony jest 30
    30 * 90 = 2700zł
    2700 * 62 = 167400 zł

    koszty stałe:
    paliwo
    0,35 * 87420 = 30597l
    30597 * 4,00 = 122388zł
    pensje
    kursy obsłuży 4 kierowców jednak zarobiają oni mniej niż kierwocy na dalekobieżnych powiedzmy 80 zł
    4 * 80 zł = 320 zł
    320 * 62 = 19840zł

    podliczamy:
    122388 + 19840 = 142228 zł

    167400 - 142228 = 25172zł

    Mniej więcej tak to wygląda jednak nie wiadomo które wyniki należy podzielić a które pomnożyć i przez ile, pewne jest że autobusy na liniach dalekobieżnych nie zawsze bywają pełne i nie kazdy ma bilet za 60 zł a na takim Kom Busie do Trounia ludzi jeździ sporo(tanio, szybko i wygodnie) więc jak jest naprawdę nie wiadomo.
    Wiadomo jednak że pekaesom bardziej opłaca się na wakacje posyłać wozy za granicę niż z Hrubieszowa do Łeby. Stawki za km już są powyżej 5 zł a takiego wyniku nie uzyskamy na lini krajowej.Przy dobrej umowie z biurem podróży autobusy będą całe wakacje jeździły nie martwiąc się tym czy nie będzie padało i czy ludzi pojadą nad morze. Stąd w PKS Bydgoszcz autobus wraca z Hiszpani kiermani piorą koszule i dalej w drogę. A to że na Komforcie Many UL‌ no cóż.. widocznie to im się bardziej opłaca. Zresztą daltego swoje kursy do Kielc, Szklarskiej , Zielonej Góry otwierają po 15 września.

    A wracając do Mławy to mimo tych wszystkich lini nie widać żadnego rozwoju firmy bo wybaczcie ale kupno przechodzonej Bovy to dla mnie żaden rozwój. Czy oni mają jakiegoś fabrycznie nowego wysokopokładowca?
    Dla mnie numerem 1 wśród pekesów jest PKS Białystok.
    Całoroczne połączenia z każdym miastem wojewódzkim(oprócz Gorzowa), co roku nowy wóz w wysokim standardzie.
    Tylko nikt tego nie zauważa tylko większość podnieca się tym że Mława otworzyła jakieś kursy z niespełna 19-sto tysięcznego Hrubieszowa‌
    ‌no coment‌

    p.s. A co do uruchamiania kursów za granicę przez PKS Mława to nie ma szans bo na Mana ul ludzie na takiej trasie się nie nabiorą
    Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=3703