Rozkład jazdy autobusów Mysłowice

Raz pod wozem, raz na wozie.

Temat: Ekologiczne Autobusy CNG
" />
">Chciałbym przytoczyć plusy komunikacji w Chrzanowie.
Autobusy Transgór-u na sprężony gaz ziemny są bardzo, wg. mnie, komfortowe.Typ tych autobusów to Volvo B10M CNG/ Saffle 2000. Słyszałem kiedyś opinię pasażerów chwalących komfort jazdy i ciepło wewnątrz pojazdu. Byli oni zadowoleni z tych autobusów. Na razie jeżdżą 4 gazowce, ale w krótce pojawią się kolejne.


Ja niestety takowych plusów nie dostrzegam Stare, brudne, śmierdzące autobusy, chamscy kierowcy, masakrycznie drogie bilety, opóźnienia, wypadające kursy, brak jakiegokolwiek skorygowania rozkładów, nieuprzejma informacja ZKKM itp. itd. No nie wiem czy pasażerowie mogą być do końca zadowoleni z tych autobusów. O ile teraz na czasie są tzw autobusy niskopodłogowe, dzięki którym ułatwiony dostęp mają osoby niepełnosprawne na wózkach inwalidzkich, osoby starsze a także osoby korzystające z autobusów z małymi dziećmi w wózkach, to te autobusy skutecznie wyżej wymienione osoby odstraszają. We wszystkich nazwijmy normalnych przedsiębiorstwach panuje tendencja na wycofywanie taboru wysokopodłogowego i sukcesywne wprowadzanie taboru niskopodłogowego tymczasem w Chrzanowie czas zatrzymał się w latach '80-tych, początek '90-tych (bo autobusy wyprodukowane w tych latach jeżdżą w Chrzanowie).
Szkoda, że dominujący przewoźnik, czyli Transgór Mysłowice, inwestuje w taki właśnie tabor Czy pasażerowie korzystający z autobusów ZKKMu są pasażerami drugiej, trzeciej kategorii?? Dlaczego perspektywa jazdy w nowych, schludnych, komfortowych autobusach pozostaje jedynie marzeniami i pobożnymi życzeniami pasażerów komunikacji miejskiej w Chrzanowie?
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=80



Temat: [Katowice] Dworzec PKP (cz.2) - projekt firmy Neinver

Jeszcze trochę i utkniesz w tym busie na amen. Założenia są dobre, to realizacja na śląsku jest wypaczona.

Na razie to utykam w tramwaju, a jazda tramwajem na tym odcinku trwa dłużej niż autobusem (!) - i bynajmniej nie chodzi mi o okres teraźniejszy, kiedy torowisko jest w przebudowie. Autobus przejeżdżający przez Rozdzieńskiego praktycznie nie stoi w korkach, bo ich tam o prostu nie ma. Najciekawsze jest to, że największymi zwolennikami tego centrum są osoby, które w życiu z niego nie korzystały, wszyscy moi znajomi byli bardzo niezadowoleni z tego rozwiązania, a spora ich część przerzuciła się na auto właśnie z tego powodu.. w tym świetle "ciekawie" brzmi argument o zmniejszeniu ruchu w centrum dzięki takiemu manewrowi.

Zanim nie zostanie zrobione pierwszeństwo dla tramwajów na światłach, nastąpi synchronizacja rozkładu jazdy, a także nie ulegnie zmianie mentalność motorniczych ( uciekanie pustym (!) tramwajem z pętli (!!!) w momencie, kiedy przyjeżdża autobus to zachowanie wręcz nagminne ) nie może być mowy o centrum przesiadkowym i nie chciałbym żeby mieszkańcy Lędzin, Mysłowic, Chełmu Śląskiego, Imielina i innych płacili swoim czasem i nerwami za eksperymenty władzy.
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=2948


Temat: [Komunikacja] KZK GOP
Zmiany rozkładów jazdy od 1 czerwca 2005 r.



Z dniem 1 czerwca 2005 r. wprowadzone zostają następujące zmiany tras i rozkładów jazdy na liniach autobusowych:

1. Na wniosek gminy Katowice, wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy linii nr 115, 193 i 615. Linia 115 oraz 193 w dni wolne kursować będą do przystanku Obroki MPGK (a nie jak dotychczas do Obroki Elkop). Na ulicy Obroki (bocznej) uruchomiony zostaje nowy przystanek Obroki Droga do MPGK.
2. Na wniosek gminy Katowice, zawieszone zostaje kursowanie linii 802. W zamian kursować będzie nowa linia nr 675 relacji Katowice Dworzec PKP - Osiedle Witosa - Obroki Elkop.
3. Na wniosek pasażerów skorygowany zostaje rozkład jazdy linii nr 76 (rozkład tymczasowy, obowiązujący w związku z przebudową ulicy Dzierżonia na Wesołej) - wybrane kursy wydłużone zostają do przystanku Wesoła Kopalnia II.
4. Na wniosek pasażerów na linii nr 201 przyspieszony zostaje kurs poranny z Chorzowa Batorego do Bytomia z godz. 6:35 na 6:30.
5. Na wniosek pasażerów na linii nr 637 opóźniony zostaje kurs popołudniowy z Dąbrowy Górniczej do Siewierza z godz. 16:40 na 16:50.
6. Na liniach nr 800 i 818 skorygowane zostają rozkłady jazdy w celu dopasowania czasów przejazdów do występujących warunków drogowych.
7. Na wniosek gminy Mysłowice skorygowane zostają rozkłady jazdy linii nr 953 i 954.
8. Na wniosek centrum handlowego Auchan w Katowicach zmieniony zostaje rozkład jazdy linii S-10.
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=30


Temat: [Komunikacja] KZK GOP

ja akurat ten pomysl z centrum przesiadkowym tam uwazam za ok

- gdy sie zbuduje je konkretnie - perony i infrastruktura bedzie wporzo
- potrzebne bedzie dobre zgranie rozkladow jazdy ( to sie da zrobic i nie jest niemozliwe )
- autobusy z Myslowic nie musza wjezdzac do Kato, latwo nawracaja i jada dalej z powrotem ( to sa linie ktore konczyly na dworcu - 18, 44, 66 77, 149, 931 ) wiec ok ! mniejszy tlok tam.

- obecne postrzeganie tego pomyslu jako zlego moze wynikac z malo atrakcyjnego i malo powaznego rozwiazania dotychczasowego.
ale wg mnie tam moze byc.

aha - no i tory na tej trasie mozna by wyprostowac, przy dawnym krzyzu na zakrecie Warszawska/ 1 Maja to te tramwaje prawie tancza juz...


jak mi jeszcze zagwarantujesz, ze zeby przejechac ten kawalek z zawodzia do centrum, nie bede musial kupowac nowego biletu i ze wzystko bedzie ladnie dopasowane w czasie to moze sie na to zgodze
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=30


Temat: [Komunikacja] KZK GOP
Co do rozkladów jazdy to rzeczywiscie sa niezsynchronizowane, nawet proste minutowe rpzerwy, zeby poczekac na emerytów wychodzacych na przesiadkę pod mostem w Zawodziu. To świadczy jakby wybierani mieli w d... swoich wyborców. A KZKGOP było gorsze od SS. Dziadek wychodzi otumaniony raz na pół roku jedzie przyzwyczajony, ze od 40 lat autobusy jeżdżą do centrum katowic a nie na ich kraniec gdzieś pod mostem, gdzie wieje z lasu. A tu mu ładują 500 metrowy spacer spod mostu w błocie wymijając ludzi akurat wracających z Katowic? Ja to jeszcze sobie poradzę, wezmę przejde po torach albo gdzies po trawniku na pętli.

Co do przejazdu Katowice-Sosnowiec to tez jest to do bani, rzeczywiście próżno czego szukać, do siebie, do mysłowic bez problemu się dostanę o kazdej porze. A przydaje się to, jesli jesteście większą grupa studencka, to akademiki znajdują się wlasnie w Sosnowcu, tylko jak do nich dojechac powiedzmy w Juwenalia w nocy z Katowic, bo zazwyczaj sa elpsze niż sosnowieckie? Jedynie zostaje taksówka i wyslac rachunek prezesowi PKM Sosnowiec.

Co do wsiadania przez przód to tez się nie zawsze to udaje zrobić. Te nalepki to sugerowany kierunek wchodzenia. Powiedzmy w południe wpróbujcie się wbić gdzieś w Sosnowcu, albo Chorzowie do autobusu z takimi znaczkami. po za tym on sprawdza bilety karze kasować, potem ludzie chca wysiąść więc otwiera tylne drzwi wchodza nowi ludzie bo po co maja się wbijac ciasnymi z przodu. No i wcale nie musza nic pokazywać. Po prostu zasada przestaje obowiązywać.
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=30


Temat: Miasta, o których komunikacji mało wiemy...

Dorzucam Olkusz:
W Olkuszu komunikacją miejską zajmuje się Związek Komunalny Gmin "Komunikacja Międzygminna". Jest ponad 20 linii o numeracji 45x, 46x i 47x, z lukami. Linie 450-458 jeżdżą na terenia miasta i gminy Olkusz, linie 460-466 jeżdżą z Olkusza do Bukowna i Sławkowa (w każdym razie na zachód), linia 467 jeździ po Bukownie (jedyna, która nie wjeżdża do Olkusza), linie 470-477 jeźdżą z Olkusza do gminy Klucze. Są linie o kilku kursach dziennie, z czego większość to warianty, jest bajzel dość spory (nad czym ubolewam), bilety od 0,80/1,60 do 1,20/2,40. Usługi wykonuje czterech przewoźników: PKM Olkusz, PKS Olkusz, Meteor SJ, Transgór Myslowice SA.

Do tego jeszcze można dodać, że:
- tak naprawdę jedyną linią o "miejskiej" częstotliwości jest 450 (co 10 min. w dni robocze), pozostałe mają po kilka lub co najwyżej kilkanaście kursów dziennie,
- PKM ma własny dworzec autobusowy przy Supersamie, natomiast linie obsługiwane przez Meteor odjeżdżają z dworca PKS,
- rozkłady jazdy są mało czytelne - podawany jest tylko przystanek docelowy, bez ulic czy miejscowości pośrednich, co w połączeniu z kursami wariantowymi (prawie każda linia ma 2, 3, nawet 4 warianty) powoduje niezły mętlik.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=23


Temat: Konkurencja (wojna?) organizatorów komunikacji

Pocięty jest tylko rozkład niedzielny - pięć kursów zamiast ośmiu. A w soboty 7 kursów zostało skróconych do Brzęczkowic.
Według mnie to nie jest znowu tak mało. Brak jednorazowego biletu czasowego zwiększa koszt - konieczność przesiadki w Brzęczkowicach wymusza kasowanie drugiego biletu, a więc z Mysłowic do Tych zapłaci się już nie 2,80 a 2,80+2,30=5,10 za 55 minut jazdy. Z Mysłowic (a w niedziele i święta nawet z Brzęczkowic) pomiędzy 5:00 a 14:00 w dni wolne nie ma żadnego autobusu do Tych. Może nie jest potrzebny - nie wiem, bo nie korzystam z tej linii na co dzień.
Komunikat o w/w zmianach pojawił się wczoraj (5.12) w godzinach wieczornych. Zmiany obowiązują od dzisiaj (6.12).
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=543


Temat: [Komunikacja] Tramwaje Śląskie
czyli jednymi slowy - z 12 nici...
...remontujac Rynek trzebaby gdzies tramwaje przeniesc - Katowiczanie sie oburzaja na nadmiar tramwajow na Rynku, lecz u nich nie ma przystankow poczatkowych/koncowych...

...petla na pl. Hutnikow jest za mala na taka operacje, wiec jedynie mozna przypuszczac, ze petla na Rynku tez zniknie (idac powyzsza polityka)...

tramwaje jak 11, 6 i 41 zostana - sa w sumie jednymi z najwazniejszych (jesli nie najwazniejszymi) liniami w Aglomeracji, wiec pozostaje kwestia 9, 36 etc. spod Poczty...

moge sie jedynie domyslac, ze bedzie tam jedynie przystanek, gdyz z Rynku na pewno zrobia "miejsce reprezentacyjne" i zadnego postoju - nawet taksowek - tutaj nie uswiadczysz...
tak wiec gdzies trza bydzie umiescic postoj dla ban spod Poczty...
hmmm...
no coz - nie przychodzi mi do glowy nic innego, jak tylko ruch ciagly i spowolnienie ban na calej petli Powstancow-Rynek-Wolnosci, celem zachowania obecnego stanu ban i unikniecia zbytniego gmerania w rozkladach jazdy...

12 usunieta...
patrzcie tylko ilez to korzysci - poszerzenie drog, budowa obwodnic, wykarczowanie Pl. Hutnikow na kolejny "reprezentacyjny park", mniejszy ruch w centrum, mniejszy halas, mniej wyboi na drodze przy torach, wiecej komfortowych autobusow, zero jakichs kabli zwisajacych ze srodka ulicy, mniej nikomu niepotrzebnych slupow...
...no po prostu patrzcie tylko - jedna bana, a tyle korzysci...
...pomyslcie tylko, co by bylo, gdybysmy wszystkie tramwaje zlikwidowali


P.S. a wladzom Rudy Slaskiej, Katowic, Zabrza, Gliwic, Bedzina, Sosnowca, Czeladzi, Dabrowy Gorniczej, Bytomia, Swietochlowic i Myslowic zycze rozumu i NIE brania przykladu z Chorzowa (jesli sie nie zrehabilituja) i Siemianowic...


EDIT:
sorry za ton; czesto jest tak, ze jestem zdenerwowany na kretynizm wladz, lecz teraz jestem po prostu wkur... no, bardziej zdenerwowany niz zwykle...
i pomyslec, ze tyle czasu, tyle straconych lat walczylismy o prawo do decyzji o naszych tramwajach, Tramwajach Śląskich, zeby je teraz tak po prostu likwidowac...
rzadko sie to zdarza w odniesieniu do naszych wladz lokalnych, ale teraz sie stalo - po prostu jestem zalamany...

pocieszcie mnie ktos jakims newsem ze Slaska o remoncie linii, nowym Karliku czy cus, bo normalnie... echh...


EDIT 2:
z tego wszystkiego opuscilem "Samo Zycie"...
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=38


Temat: [Komunikacja] KZK GOP


KZK GOP chce, żeby więcej kierowców autobusów sprawdzało bilety

dziś

Coraz więcej kierowców autobusów komunikacji miejskiej będzie sprawdzać bilety. - Na razie jest ich tylko 50 - nówi Paweł Wieczorek z biura prasowego KZK GOP.

Już teraz w mysłowickim Transgórze bilety pasażerom sprawdzają sami kierowcy. - Pomysł zdecydowanie wypalił - nie ma wątpliwości Roman Matysek zajmujący się w Transgórze Mysłowice przewozami. - Kiedy autobus podjeżdża na przystanek, pasażerowie sami ustawiają się w kolejkę i każdy ma już przygotowany bilet lub gotówkę. Gapowicze po prostu przestali jeździć naszymi autobusami.

Dzięki temu tylko w ciągu ostatnich miesięcy Transgór Mysłowice może pochwalić się sporym wzrostem sprzedaży biletów. - W porównaniu z poprzednimi latami sprzedajemy teraz trzy razy więcej biletów - wylicza Matysek.

Nie wszyscy przewoźnicy tak ochoczo podchodzą do tego pomysłu. Tutaj argumentem "przeciw" też są pieniądze. - Nie podpisałem zakładającego takie zmiany aneksu do umowy i nie zamierzam tego robić - nie ukrywa Henryk Szary, prezes PKM Gliwice. - To oznaczałoby nowe obowiązki dla kierowców, za co trzeba zapłacić.

Zdaniem przeciwników takiego rozwiązania, kierowcy nie mogą być ludźmi od wszystkiego. - Są jeszcze opóźnienia w rozkładach jazdy, co już w ogóle dyskwalifikuje ten pomysł - twierdzi Henryk Szary.

Komunikacyjna centrala zastrzega, że sprawdzania biletów przez kierowców i tak nie da się wprowadzić na wszystkich liniach. - Muszą być spełnione odpowiednie warunki - przyznaje Paweł Wieczorek. - Dlatego do wprowadzenia tych zmian nie dojdzie tam, gdzie jest zbyt duża liczba pasażerów, właśnie żeby uniknąć opóźnień w rozkładach jazdy.
(mit) - Dziennik Zachodni
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=30


Temat: [Komunikacja] KZK GOP
Centrum przesiadkowe w Zawodziu za pięć lat
Anna Malinowska
2007-08-27, ostatnia aktualizacja 2007-08-27 18:39

Rewolucyjnych zmian w rozkładach jazdy KZK GOP od września nie będzie. Za nowość można więc uznać wspólną konferencję prasową szefa KZK Romana Urbańczyka i prezydenta Katowic Piotra Uszoka, którzy poinformowali w poniedziałek o korektach w rozkładach.


Fot. Anna Podlejska / AG
Autobus linii nr 37 będzie od września kursował częściej
Jak mówił Urbańczyk, udogodnienia w postaci większej liczby połączeń czekają na pasażerów linii autobusowej nr 37 (Dworzec PKP w Katowicach - Ligota - Piotrowice - Podlesie - Zarzecze - Mikołów), którą jeszcze ok. północy będzie można od września dojechać w obie strony. - Południowe dzielnice są coraz częściej zasiedlane. Więcej osób dojeżdża do centrum do pracy i do szkoły - mówił Uszok.

Kolejna zmiana: kursujące z Mysłowic i Chełma Śląskiego do pętli w Zawodziu autobusy linii nr 76 i 149 dojeżdżać będą do centrum Katowic. A centrum przesiadkowe, które miało powstać właśnie w Zawodziu? - Mamy remonty. Przebudowywana jest kanalizacja przy ul. Warszawskiej. Potem absolutnym priorytetem będzie budowa sprawnej sieci tramwajowej od pętli Zawodzie do śródmieścia. Realnie oceniając, takie centrum powstanie najwcześniej za pięć lat - poinformował Uszok.

Prezydent obiecał też zainteresować się ul. Sokolską, gdzie jedyny pas ruchu do skrętu w prawo w kierunku ronda połączony jest z zatoką autobusową. Efekt? Korki w godzinach szczytu. - Już niedługo zmienimy lokalizację tych przystanków - zapewnił Uszok.

Szczegóły zmian w rozkładach na stronie KZK GOP

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,4438030.html
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=30


Temat: 10 urodziny Myslovitz
Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie dostania się do tego miasta, pytać tutaj. Poradzimy jak najelpiej, którędy dojechać i czym do Mysłowic.

Poniżej przedstawiam mapkę, która Wam na pewno dużo powie
Chcę tylko zwrócić uwagę, że za daleko zaznaczyłem grotem Pub 777, o jakieś 100m w kierunku zachodnim.



Najprawdopodobniej większość przyjedzie pociagiem do Mysłowic lub autobusem z kierunku Katowice.

PKP
Pociągi z Katowic w dniu 1go września kursują o następujących porach:
Osobowe: 09:31 09:31 10:45 13:45 14:20 14:45 15:25 15:46 16:20 16:35 17:25 19:00 19:06 20:43
Pośpiechy: 09:47 11:48 13:40 15:40 17:42 19:40 20:35
Czas przejazdu w granicach: pośpieszne 14 minut, osobowe 16 minut.

W Mysłowicach schodzimy do tunelu i przechodzimy w stronę wyższej ulicy idąc do końca korytarza i skręcajac w lewo na schody do góry. Następnie albo czekamy na autobus w kierunku Słupnej (jeden przystanek), albo idziemy spacerkiem w dół ulicą Oświęcimską (ok. 12 minut). Idąc spacerkiem, mijamy po chwili wiadukt kolejowy i skręcamy w ulicę Stadionową.

Autobusy KZK GOP
Jeżeli chodzi o autobusy, to jest problem. Na dzień dzisiejszy nie moge podać aktualnego rozkładu jazdy na dzień koncertu. Powód: rozkład ulegnie najprawdopodobniej zmianie (informacja uzyskana przeze mnie z KZK). Ograniczę się więc do podania linii autobusowych z Katowic i odesłania na strony KZK GOP w celu wypatrywania zmian. Przypominam, że należy kasować bilet na dwa miasta. Cena biletu to 2,90zł. (ulgowy 1,45zł.).

Linie: 66, 76*, 77, 149, 931.
* Ten bus ma troszkę dłuższą trasę, ale także dojedzie się.

http://www.kzkgop.pl

Z Katowic autobusy odjeżdżają z placu przed dworcem pkp.
W Mysłowicach należy wysiaść na przystanku 'Brzęczkowice Słupna' (jeden przystanek za PKP) i skierować się w ulicę Stadionową. Przystanek zaznaczony jest niebieskim grotem.

Uwaga! jedzie tramwaj, ale nie wiem jak, nie chcę wprowadzić w błąd.
Źródło: forum.myslovitz.com.pl/viewtopic.php?t=1112