rozkład jazdy mpklodz letni

Raz pod wozem, raz na wozie.

Temat: Rozkłady jazdy tramwajów i autobusów
Latem pojedziemy wolniej

1.07.2008

Od dziś aż do 31 sierpnia w dni robocze będą obowiązywać tzw. letnie rozkłady jazdy MPK na wszystkich liniach tramwajowych oraz autobusowych: 62, 63, 64, 65, 65A, 66, 67, 68, 71, 72, 74, 75, 83, 96, 99 i 99A. Ograniczenie na linii tramwajowej 15, obsługującej głównie studentów, będzie obowiązywać aż do 30 września. Jednocześnie na liniach autobusowych 56, 67 i 88 przestaje obowiązywać rozkład szkolny.

- Na ulice Łodzi w godzinach szczytu wyjadą 283 autobusy, do tej pory było ich 336. Trzeba jednak pamiętać, że od dziś likwidujemy cztery linie zastępcze tzw. "zetki" - informuje Marcin Małek z łódzkiego MPK. - Co ciekawe, chociaż tramwaje będą jeździć rzadziej to będzie ich więcej; wpływ na to ma oddanie do użytku torów pod Łódzki Tramwaj Regionalny. Po mieście w godzinach szczytu będzie wozić pasażerów 165 składów, do tej pory było ich 152.

Stopień zmian częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów będzie różny w zależności od pory dnia i linii, na jakich obowiązuje.

(kd) - Express Ilustrowany
Źródło: mojalodz.fora.pl/a/a,1779.html



Temat: Od czerwca mniej autobusów i tramwajów na ulicach

Ale skrócenie 2 nie jest spowodowane złym stanem torowiska tylko chęcią oszczędności i rzekomym brakiem potrzeby kursowania tam tak często tramwaju, którym "jeżdżą pojedyncze osoby".
Od poniedziałku zaczyna obowiązywać letni rozkład jazdy MPK. Przewiduje zmniejszenie częstotliwości kursów, za to tramwaje i autobusy mają kursować punktualniej.
Taa, jakby zmniejszenie częstotliwości faktycznie spowodowało, że autobusy będą punktualne. Co ma jedno do drugiego.
Źródło: komunikacjalodz.fora.pl/a/a,2324.html


Temat: Letnie rozkłady jazdy
Linia 15 zaraz po reformie jeździła co 7,5 minuty w szczycie (poza 15), dopiero po protestach zwiększono częstotliwość do 6 minut
kiedyś w GW dodawali dodatek z rozkładami jazdy tramwajów i autobusów obsługiwanych przez MPK i w/g niego:
na początku października 2005 r. "15" miała takt 6 minut (szczyt), 12 po szczycie (rozkład ważny od 20 listopada 2004),
w połowie marca 2006 r. od godz. 6 do 9 - co 6 minut, potem 7,5 minuty,
w połowie października 2006 r. tak samo - 6 minut rano, potem 7,5
z własnych już zapisków - z dnia 10 października 2007 takt "15" już cały dzień to 7,5 minuty, podobnie w styczniu i marcu 2008
takt 10 minutowy został wprowadzony w lipcu 2008 roku (rozkład letni obowiązuje do dziś) - wtedy też pojawiła się "16"
pisałem już kilka razy do ZDiT, ale oczywiście nie widzą potrzeby zwiększenia kursowania (a na Pomorskiej w tej linii jest niefajnie krótko mówiąc)
Źródło: komunikacjalodz.fora.pl/a/a,2032.html


Temat:
rozkład 11:
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/trasa.jsp?lineId=333&date=2008-07-01-00:01:00&timetableId=1034

Rozkład 16:
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/trasa.jsp?lineId=347&date=2008-07-01-00:01:00&timetableId=1036


Aha, przypominam jutro letnie rozkłady jazdy
Źródło: komunikacjalodz.fora.pl/a/a,33.html


Temat: mpk w lodzi - zmiania na letni rozklad jazdy
sadze ze warto zauwazyc ze zmiana jest w rozkladach
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/start.jsp
jeszce niektorzy pewnie pare dni beda siedziec w lodzi to moze im sie takie info przydac
Źródło: ftims.com/forum/viewtopic.php?t=1009


Temat: MPK się rozwija?
Zgadzam się w 100% z Floydem. Doceniam starania nowego prezesa MPK, ale właśnie brak jest spójnej wizji przyszłego rozwoju. Co do wypowiedzi whasuuup, zmiana 30 letniego taboru, na nowy to chyba nie jest jakieś z księżyca wzięte marzenie! Inne miasta (patrz Poznań, Bydgoszcz, Inowrocław) już od tego czasu wymieniają po raz drugi tabor, a jakoś też im się nie przelewa. Poza tym Gniezno może starać się o dofinansowanie niskopodłogoych autobusów z Unii Europejskiej, trzeba tylko chcieć i mieć do tego wykształconą kadrę. Marzeniami nie nazwałbym także skorygowania czy też ulepszenia rozkładu jazdy, ponieważ rozkład powinien przystosowywać się do zmiennych wymagań korzystających z komunikacji miejskiej a nie na odwrót (w tym wypadku zauważamy dalszy spadek pasażerów korzystających z usług przewoźnika). Brak zwiększenia ilości kursów na liniach 2 i 7 (szczególnie dublowanie się w czasie "szczytu") w kierunku Poznańskiej, momimo wzrostu pasażerów (vide do CEG) jest tylko jednym z przykładów braku inicjatywy. Ale dostrzegam także pozytywy, w końcu pojawiły się nowe wyczekiwane autobusy, strona internetowa także jest w miarę interesująca.[/b]
Źródło: forumgniezno.pl/viewtopic.php?t=4723


Temat: : PR chcą przetargów na połączenia międzywojewódzkie
O korzyściach z przetargów uczę się na przykładzie władz Krakowa.
Od zawsze komunikację w Krakowie prowadziło krakowskie MPK. Od dwóch już lat po Krakowie na trzech liniach jeżdżą żółte autobusy warszawskiego Mobilisa. Jak się okazało, Mobilis jeździ na tych liniach, bo wygrał przetarg zorganizowany przez Urząd Miasta Krakowa /organizatora przewozów, odpowiadającego równocześnie za rozkład jazdy/. W niedawno roztrzygniętym przetargu na obsługę kolejnych linii konkurencję wygrał trzeci przewoźnik. Co ciekawe, do kolejnego ogłoszonego przetargu MPK Kraków wogóle nie przystąpił...
MPK Kraków było jeszcze parę lat temu spółką komunalną, czyli przez miasto utrzymywaną. Jak się okazuje najprawdopodobniej potrafiono oddzielić sprawy właścicielskie od biznesowych. Z jednej strony można być właścicielem spółki i stawiając organizację przewozów w zdrowej atmosferze, wyegzekwować aby własna spółka poddana zostałą zdrowej grze rynkowej.
Przykład Krakowa przykładam teraz do tego, co stało się z organizacją kolejowych przewozów regionalnych i wyszło mi to, co napisałem wcześniej.
Może nie od razu na kolei tak się stanie, ale kierunek w stronę przetargów i umów na okresy 3-5 letnie z odpowiednimi zapisami typu "zrywamy umowę, jeżeli stwierdzimy podczas kontroli, że przewozy wykonywane są niezgodnie z deklarowanymi wymaganiami /typu gorszy tabor, niepunktualność pociągów/" jest właściwy.
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=8120


Temat: Letni rozkład jazdy MPK
114 ma jeździć co 30 minut w dni powszednie. To samo tyczy 103, ktora po zmianie trasy kursuje nie wiele lepiej. Cięcia dotknęły również 172 i 184 i wiele innych lini.
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=73


Temat: Od czerwca mniej autobusów i tramwajów na ulicach

A gdyby tak po prostu zrobić remont? To jest tylko koło 2x750m torowiska (no, plus pętla), w dodatku wydzielonego więc nie trzeba zrywać asfaltu i kłaść go na nowo.

Swoją drogą, czy aż tak trudne byłoby uzyskanie jakiejś olbrzymiej dotacji od UE na kilkuletni program renowacji całej sieci tramwajowej (i doprowadzenia całego torowiska do dobrego stanu) i zakupu kilkudziesięciu nowych wagonów (poza sporym wkładem własnym)?

Od poniedziałku w Łodzi mniej autobusów i tramwajów MPK

Polska Dziennik Łódzki Agnieszka Magnuszewska

Dzisiaj 06:31:40
Od poniedziałku zaczyna obowiązywać letni rozkład jazdy MPK. Przewiduje zmniejszenie częstotliwości kursów, za to tramwaje i autobusy mają kursować punktualniej. Znajdzie się w nim część zmian, które uzgodniono na konsultacjach z łodzianami.
Nowością jest zmiana tras dziewięciu linii MPK, a poranny szczyt w rozkładach jazdy tramwajów zaczynał się będzie o 6.30, zamiast o 6. Dotyczy to linii 2, 3, 6, 8, 10, 11, 12, 15 oraz 16/16A.

Dopiero w jesiennym rozkładzie, który wejdzie w życie 30 sierpnia, uwzględnione zostaną takie zmiany, jak skrócenie części kursów linii 98 do pętli Maratońska oraz ograniczenie kursów na linii 95 do zakładów Della.

- W wakacje prowadzone będą ustalenia z pracownikami firm Gillette i Dell, aby ułożyć rozkład jazdy jak najbardziej dogodny dla nich - mówi Tomasz Klimczak, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.

Również w późniejszym terminie skrócona zostanie trasa linii 50. Od strony Rzgowa i Gadki Starej autobus ma kursować tylko do politechniki, a nie do pętli przy dworcu Łódź Kaliska.
[...]

Źródło: komunikacjalodz.fora.pl/a/a,2324.html


Temat: MPK się rozwija?
Może MPK zmieni nazwę na PKTM ? Prawie K... Transport Miejski ? Po prostu żal. W Poznaniu nowe rozkłady jazdy (letnie) wisiały na kilka dni przed zmianą... Zresztą tutaj nikt nie patrzy na rozkład bo wie że i tak za moment coś przyjedzie i zawsze można się przesiąść...
Źródło: forumgniezno.pl/viewtopic.php?t=4723


Temat: : Wakacyjny problem krakowskich tramwajów
Wakacyjny problem krakowskich tramwajów

W niektórych tramwajach i autobusach w Krakowie warunki jazdy podczas wakacji to upał i tłok. Jak skarżą się podróżni, komunikacja miejska jeździ rzadko, a zmieścić się ciężko. Urzędnicy niedowierzają.

Okres letni to dla tramwajów i autobusów rzadsze kursy. Niektóre linie w ogóle zniknęły z rozkładów jazdy. - To nie jest widzimisię urzędników. Decyzje o zmniejszeniu składów wynikają z doświadczenia i z badań potoków pasażerskich. Studenci są na wakacjach, a krakowianie na urlopie, co roku w lecie miasto ogranicza kursy. - informuje Marek Gancarczyk, rzecznik krakowskiego MPK.

Są jednak pasażerowie, którzy zostali w mieście, i teraz muszą sporo czasu spędzać na przystankach. - Najgorzej jest w trzynastce. Nie dość, że jeśli się spóźnię muszę czekać pół godziny, to w dodatku nie zawsze mieszczę się do wagonu. - mówi Paulina, która codziennie dojeżdża tramwajem do pracy w kawiarni.

Jak określić czy w tramwaju jest jeszcze miejsce, czy już go nie ma wie Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. - Wyznacznikiem jest kryterium czterech, sześciu osób na metr kwadratowy. Od tego poziomu górę jest już ścisk. – wyjaśnia.

Z kolei podróżni patrzą na problem od strony praktycznej. - Nie mam pojęcia ile osób musi przypadać na metr, ale z własnego doświadczenia wiem jak to wygląda. Ludzie stoją obok siebie jak śledzie i nie ma czym oddychać, nie można się też poruszyć czy nawet sięgnąć do torebki po bilet – stwierdza pani Ewa.

Na nowy rozkład jazdy krakowianie będą musieli poczekać do początku września.

źródło: TOK FM
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7916


Temat: Dziennikarskie brednie 2009

Uwaga pasażerowie! Przygotujcie się na zmiany w komunikacji miejskiej. 20 czerwca zostanie wprowadzony nowy wakacyjny rozkład jazdy. Znikną z niego kursy sześciu linii tramwajowych i dziesięciu autobusowych. Kursy na pozostałych liniach zostaną ograniczone.

Pierwsze zmiany w rozkładzie jazdy nastąpią już w piątek po Bożym Ciele. Komunikacja miejska będzie wtedy kursować jak w sobotę, czyli ze znacznie mniejszą częstotliwością. Kolejne poważne zmiany zostaną wprowadzone wraz z końcem roku szkolnego. - Wakacyjny rozkład jazdy miejskich autobusów i tramwajów wprowadzany jest co roku, na podstawie analiz i zaleceń Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu - informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.

Wakacyjny rozkład jazdy nie ucieszy jednak pasażerów. Tramwaje kursujące obecnie co 10 minut ( np. bardzo obłożona i mająca długą trasę linia nr 4 czy 14 ), w okresie letnim pojawiać się będą na przystankach rzadziej, czyli co 15 minut. Na tramwaje innych linii , którymi także jeździ sporo pasażerów m.in. 2, 5 i 15 poczekamy nawet 20 minut. Kursy na niektórych liniach zostaną w ogóle zawieszone, jak np. 12 czy 24, obecnie kursujące co 20 minut.

Z wakacyjnego rozkładu jazdy na pewno nie będą zadowoleni pasażerowie jeżdżący na trasie Bronowice Małe - Królewska - Karmelicka - centrum miasta. Już teraz w kursujących tam tramwajach jest duży tłok i mieszkańcy skarżą się na zbyt małą liczbę tramwajów. - Wiemy, że przez wakacje nie będzie w ogóle kursów linii 24 - mówi Marta Brzozowska, mieszkanka Krowodrzy. - To bardzo niedobrze, bo tym tramwajem jeździ mnóstwo osób. Skoro zostanie zawieszony kurs tramwaju nr 24, to chyba władze miasta powinny pomyśleć o jakiejś rekompensacie dla mieszkańców Bronowic . Może należałoby przywrócić kursy linii numer 12 - podkreśla kobieta.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu nie widzi jednak takiej potrzeby, by dokładać kursów na trasie Bronowice - centrum. - Na tej trasie funkcjonuje mnóstwo linii tramwajowych, które w okresie wakacyjnym, według naszych corocznych analiz, w zupełności wypełniają potrzeby pasażerskie - podkreśla Jacek Bartlewicz, rzecznik ZIKiT.

Z drugiej strony ZIKiT zadbał o to, aby przez ul. Długą w okresie wakacji jeździły znowu dwie stałe linie 3 i 7. "Siódemka", która do tej pory kursowała tylko w dni powszednie, od 20 czerwca będzie jeździć także w soboty, niedziele i święta. - To linia całodzienna wprowadzona zamiast linii 5. A wprowadziliśmy ją na podstawie sygnałów od pasażerów - tłumaczy Bartlewicz.

Powodów do narzekania, po wprowadzeniu wakacyjnego rozkładu jazdy, nie będą mieli mieszkańcy Kurdwanowa dojeżdżający do centrum miasta. Zostaną im nadal dwie linie dowożące ich w rejon pierwszej obwodnicy: "szóstka", która podjeżdża od strony pl. Wszystkich Świętych i "siódemka" dojeżdżająca do Dworca Głównego i ulicy Basztowej.

W nowym rozkładzie jazdy MPK kontrowersje wzbudza też spora liczba zmian dotyczących kursów linii autobusowych. Dziesięć linii zostanie zlikwidowanych, a kursy ośmiu zostaną ograniczone. Zmiany dotkną zarówno linie miejskie, jak i aglomeracyjne, którymi do Krakowa jeżdżą mieszkańcy podkrakowskich gmin.

- W tych zmianach nie ma niczego dziwnego - podkreśla Jacek Bartlewicz. - Dostosowujemy ofertę przewozową do potrzeb podróżnych. Co roku w wakacje zmniejsza się liczba pasażerów na tych liniach. Nie ma uczniów, studentów, część mieszkańców wyjeżdża na urlop - wylicza Bartlewicz , dodając, że ZIKiT musi efektywnie i skutecznie zarządzać komunikacją miejską i stąd wszystkie wprowadzone na czas wakacji korekty.

Jakie zmiany nas czekają

Linie 4, 8, 10, 13, 14, 16, 19 pojadą co 15 min.
Linie 2, 3, 5, 6, 9, 15, 18, 20, 21, 22, 25 będą kursować co 20 min.
Linia 23 pojedzie co 30 min.
Linie 11, 12, 17, 20 (tylko w sob. i św.), 24, 51 zostaną zawieszone.
Linia 7 kursuje w dni powszednie, soboty, niedziele i święta.
Linia 50 kursuje rzadziej. W dni powszednie co 10 minut przyjeżdżać będzie w godz. 6-19.
Zawieszone na okres wakacji zostają linie autobusowe miejskie 141,148, 149, 169, 409, 437, 141, 451.
Nie będą jeździć linie aglomeracyjne 246 i 512
Ograniczone zostaną kursy linii aglomeracyjnych 201, 204-244, 214, 235, 243, 252 i 248.
Linia autobusowa 151 będzie jeździć według rozkładu specjalnego.
Na linii 134 w soboty i w święta będą wykonywane dodatkowe kursy.
Nie zmieniają się rozkłady linii 100, 101, 108, 111, 115-415, 117, 118, 120, 127, 128, 131, 145, 146, 155, 157, 158, 161, 175 i 192.


Pomijając fakt, że te KITowe ulepszenia są w kilku przypadkach średnio trafione, to nasadzone przez gryzpiórków błędy (na czerwono) są po prostu absurdalne.
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=3473