Rozkład jazdy Oświęcim Zator

Raz pod wozem, raz na wozie.

Temat: Busy i PKS z Oświęcimia przez Skawinę do Krakowa?
Sprzedać można lepiej każdą linię.

To kwestia podejścia.

PKP potrzeba fachowców od marketingu, którzy potrafią sprzedać wszystko. Każde parszywe ciasteczko, nieopłacalną tarywę do telefonu, najgorsze ubezpieczenie. Mówiliśmy o tej trasie. To dobry towar. Jest jednak jak węgiel na pokładzie 500. Trzeba go wydobyć i sprzedać. Nie ma teraz że pojawia się linia i ma 90% obłożenie. Tak było 20 lat temu.

PKS zaczyna czerpać wzorce z PKS. Zamiast promować słabo obłożone linie, to raz je wycinają bez ostrzeżenia, raz idą bez zapowiedzi. Genialne. Rozkłady jazdy w Przeciszowie, Zatorze dawno przestały być godne zaufania.

Teraz warto zadzwonić na INFO w Krakowie-Oświęcimiu i spytać czy to "coś" pojedzie.
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=1253



Temat: Linia Kraków Płaszów-Spytkowice
Przypuszczam, że plany są takie, żeby ją szybko dobić i zamknąć W każdym razie ostatnie działania PKP na to wskazują. Najpierw redukcja rozkładu jazdy (wkrótce potem pojawiło się nowe połączenie PKSiS Oświęcim z Krakowa do Oświęcimia przez Zator, właściwie wdłuż tej linii, natura nie znosi próżni), potem, od 1 czerwca, skrócenie kursów do Skawiny pod pretekstem uruchomienia kolei aglomeracyjnej (ciekawe, kto wybierze przesiadkę, jeszcze przy takich opóźnieniach jakie notuje aglokolej, większość wybiera busy lub PKS, którymi dojedzie bezpośrednio do Krakowa). Tak więc nie zdziwiłbym się, jakby wkrótce pociągi miały zniknąć z tej linii całkowicie.
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=163


Temat: Linia Kraków Płaszów-Spytkowice

Przypuszczam, że plany są takie, żeby ją szybko dobić i zamknąć W każdym razie ostatnie działania PKP na to wskazują. Najpierw redukcja rozkładu jazdy (wkrótce potem pojawiło się nowe połączenie PKSiS Oświęcim z Krakowa do Oświęcimia przez Zator, właściwie wdłuż tej linii, natura nie znosi próżni), potem, od 1 czerwca, skrócenie kursów do Skawiny pod pretekstem uruchomienia kolei aglomeracyjnej

(ciekawe, kto wybierze przesiadkę, jeszcze przy takich opóźnieniach jakie notuje aglokolej, większość wybiera busy lub PKS, którymi dojedzie bezpośrednio do Krakowa). Tak więc nie zdziwiłbym się, jakby wkrótce pociągi miały zniknąć z tej linii całkowicie.

Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=163


Temat: Linie bezpośrednie z Krakowa G przez SKAWINĘ do...
Nie każdy nas rozumie, ktoś w innym wątku (MPK) wyśmiewał mnie, jak zrozumiałem, że gdyby była rynkowa potrzeba, to byłby taki BUS z Oświęcimia przez Zator, Spytkowice, Skawinę do Krakowa Głównego (na plac) - otóż prawa rynkowe nic tu nie mają do rzeczy. Jest lepsza droga przez Babice, to tam jeździ PKS, choć jest tam tyle busów, PKS na Kraków, że niekiedy pięć na raz może się zebrać gdzieś za Alwernią na przystanku.

Mnie boli to, że coraz wszcześniej trzeba wracać z Krakowa żeby do tego mojego Przeciszowa dojechać. To nie jest mała gmina, razem z Włosienicą, Monowicami, Dworami to 10 tys ludzi odciętych od świata. Owszem mieszkańcy tych osiedli jadą najpierw na zachód (Kraków jest na wschodzie) do Oświęcimia i stamtąd prują na Oświęcim nie myśląc którędy jedzie. Ja z trwogą patrzę na zamalowywane połączenie PKS. Połączenie PKP praktycznie nie istnieją, nie będę dopasowywał swoich planów do jednego kursu PKP.

Skończy się tak, że mieszkańcy Przeciszowa będę wracać z Krakowa pośpiesznymi pociągami przez Trzebinię do Oświęcimia i z niego o 24 taksówką do domu. Jakieś 100zł w jedną stronę taki rajd... do domu.

PKS kosztuje 5zł, ale żeby jeździł. Pusty? To czemu trasą stadną, czemu nie przez Skawinę? Masa ludzi z wiosek przedzatorskich pracuje właśnie na tej trasie, wracają w zwierzęcym ścisku busami, ten 22.20 do Zatora jest LEGENDARNY.

Zator tak naprawdę też jest odcięty od Oświęcimia w święta, na rozkładzie na rynku są kursy, których NIE MA. Mlode dziewczyny łapią stopa. Może warto im powiedzieć że mają połowę szans na gwałt i śmierć. To takie kursy widma z PKS z Krakowa. Można sobie czekać na bazie wirtualnych rozkładów. To wszystko jest jakieś absurdalnie, groteskowo chore. Kiedy widzę w Krakowie stada tramwajów, MPK, PKS, busów, autokarów prywatnych, kolej miejską (Skawina-Krzeszowice) to czuję że to inny świat, normalność. Można kupić bilet dobowy i jeździć do bólu.

Czy może mieć tak część Małopolski normalną, tanią, szybką, sprawaną, niezawodną, stabilną publiczną komunikację? Kiedyś rozkłady jazdy były ważne nawet 10 lat. Wystarczyło przyjść 10 minut wcześniej "dla pewności". Teraz co miesiąc jest tylko jedna zmiana - ubywa kursów PKP i PKS do Krakowa, do Oświęcimia.
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=1256


Temat: Linia Kraków Płaszów-Spytkowice
Trasa z Kr. Płaszowa przez Spytkowice do Oświęcimia jest dokładnie tej samej długości co Kr. Główny- Trzebinia -Oświęcim (65 km). co do skomunikowania w Skawinie z aglo zgadzam się z przedmówcami.

Chciałbym jednak poruszyć tę kwestię od nieco innej strony.

Niedawno wprowadzono pociąg papieski. Bardzo często zdarza się że turyści którzy jednego dnia wizytują Oświęcim (głównie obóz Auschwitz-Birkenau) następnego dnia udają się do Wadowic lub Krakowa.

Skoro połączenia aglomeracyjne ze skawiną zostały mocno uszczuplone, stojące pewnie gdzieś na bocznicy szynobusy możnaby wykorzystać w inny sposób:

W tym celu trzeba przywrócić połączenie Kraków Płaszów - Skawina - Spytkowice- Zator- Oświęcim. Obsługiwałyby tę linię szynobusy które są na pewno dużo tańsze w eksploatacji i zapewniają duży komfort podróży (na pewno lepiej jechać szynobusem niż kiblem. . ) W Skawinie, Łagiewnikach lub Płaszowie skomunikować Pociąg papieski oraz to połączenie. Mogłaby być to ciekawa oferta turystyczna, a jednocześnie ludzie dojeżdżający do krakowa np. z Brzeźnicy czy Wielkich Dróg mieliby zapewnioną wygodną komunikację z Krakowem. Jak wspomniał Leszko29 brakuje połączeń między Spytkowicami a Krakowem a busy nie załatwiają sprawy. Konkurencja z PKSem nie istnieje więc dlaczego nie zrobić takiego zabiegu?
Tym bardziej że często rozmawiam z ludźmi jeżdżcymi do tych wiosek zarówno busem jak i PKP i od wielu słyszę że gdyby było połączenie kolejowe to woleliby z niego skorzytać niż tłuc się busem czasami napchanym tak że mało okna nie wypadną. Trzeba tylko trochę pomyśleć i ułożyć choć trochę sensowny rozkład jazdy (choć po PKP PR ciężko tego wymagać)

pzdr
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=163


Temat: Terminarz rozgrywek I ligi małopolskiej juniorów młodszych .
Drużyny biorące udział w rozgrywkach o mistrzostwo I ligi juniorów młodszych Małopolski Zachodniej w sezonie 2007/2008:

MMKS Babia Góra Sucha Beskidzka
LKS Brzezina Osiek
KS Chełmek
IKS Emalia Olkusz
KS Górnik Brzeszcze
MKS Halniak Maków Podhalański
TS Hejnał Kęty
MKS Kalwarianka Kalwaria Zebrzydowska
LKS Niwa Nowa Wieś
MUKS Olimpijczyk Chrzanów
KS Soła Oświęcim
LKS Spójnia Osiek-Zimnodół
MKS Trzebinia Siersza
LKS Zatorzanka Zator

14 zespołów od 11.08!! powalczy o jak najwyższe pozycje w I lidze juniorów młodszych z rejonu Małopolski Zachodniej.
Wiele wskazuje na to, że liga będzie bardzo wyrównana!!
Trzymamy kciuki za naszych juniorków młodszych!!


"Rozkład jazdy" SPÓJNI OSIEK !!!

1 kolejka. -11 sierpień 2007r.- godz. 12:00
Spójnia Osiek - Górnik Brzeszcze

2 kolejka. -18 sierpień 2007r.- godz. 12:00
Soła Oświęcim - Spójnia Osiek

3 kolejka. -25 sierpień 2007r.- godz. 12:00
Spójnia Osiek - Halniak Maków Podhalański

4 kolejka. -29 sierpień 2007r.- (środa!!) godz. 18:00
Kalwarianka Kalwaria Zebrzydowska - Spójnia Osiek

5 kolejka. - 1 wrzesień 2007r.- godz. 12:00
Spójnia Osiek - MKS Trzebinia Siersza

6 kolejka. - 8 wrzesień 2007r.- godz. 12:00
Niwa Nowa Wieś - Spójnia Osiek

7 kolejka. -15 wrzesień 2007r.- godz. 12:00
Spójnia Osiek - Hejnał Kęty

8 kolejka. -22 wrzesień 2007r.- godz. 12:00
KS Chełmek - Spójnia Osiek

9 kolejka. -29 wrzesień 2007r.- godz. 12:00
Spójnia Osiek - Zatorzanka Zator

10 kolejka. - 6 październik 2007r.- godz. 12:00
Babia Góra Sucha Beskidzka - Spójnia Osiek

11 kolejka. -13 październik 2007r.- godz. 12:00
Spójnia Osiek - Brzezina Osiek

12 kolejka. -20 październik 2007r.- godz. 12:00
Olimpijczyk Chrzanów - Spójnia Osiek

13 kolejka. -27 październik 2007r.- godz. 12:00
Spójnia Osiek - Emalia Olkusz


Mam prośbę!!
Przynajmniej do końca lipca nie piszcie nowych postów, aby każdy mógł sobie spokojnie zobaczyć terminarz
żeby później nie było niedomówień...

Pozdrawiam!!

-Piotrek-
Źródło: spojniaosiek.fora.pl/a/a,104.html


Temat: : Rozkład jazdy 2009/10 w Małopolsce
Z Wieliczki do centrum Krakowa w godzinach szczytu, w dwadzieścia kilka minut? W podobnym czasie do Portu Lotniczego w Balicach? Z Oświęcimia do Wieliczki tylko za 9 złotych? Możliwe, ale tylko po szynach.

Władze województwa przekonują, że już niebawem kolej będzie najlepszą alternatywą dla wszystkich podróżujących po naszym regionie, bo będzie szybciej i taniej niż busem czy autobusem. Właśnie z tego powodu spółka Przewozy Regionalne szykuje dla pasażerów wiele zmian.

W pociągach regionalnych zniknie podział wagonów na 1-wszą i 2-gą klasę. - Każdy kto z biletem na drugą klasę, znajdzie miejsce w wagonie z podwyższonym standardem, będzie mógł spokojnie zająć miejsce i odbyć całą podróż - mówi Ryszard Rembilas, dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie. Na określonych trasach cena biletów zostanie zredukowana nawet o ponad 60 procent. Teraz za bilet ze Skawiny do Zatora musimy zapłacić 6 złotych 50 groszy, a po zmianach będzie to zaledwie 2 złote 50 groszy! Zdecydowanie spadną ceny biletów na pociągi na trasie Krynica - Muszyna, Olkusz - Wolbrom czy Kraków - Bielsko Biała.

Razem z nowym rozkładem jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać od 13 grudnia, zwiększy się także liczba połączeń w regionie. Dziennie w całym województwie będzie kursowało 395 pociągów, a aż 39 z nich to tak zwane interRegio, które pozwolą na długich trasach pojechać tanio i szybko. Już w połowie stycznia, we wszystkich pociągach będzie można kupić u konduktora bilet bez dodatkowej opłaty. Każdy z nich będzie posiadał specjalny terminal, dzięki któremu będziemy mogli także płacić za przejazd kartą bankomatową.

Atrakcyjna oferta Przewozów Regionalnych oraz promowanie podróży koleją są możliwe dzięki dużemu wsparciu spółki przez województwo. Już teraz podróżni poruszają się na różnych trasach szynobusami kupionymi za 65 milionów złotych przez województwo. Na tym nie koniec. Do 2011 roku po naszych torach będzie jeździło 5 zupełnie nowych pociągów za, które także zapłaci województwo. Dodatkowo zarząd zamierza zwiększyć dotację dla przewozów Regionalnych na przyszły rok. W tym wyniosła ona 61 milionów 600 tysięcy złotych. W przyszłym, jeśli wyrazi na to zgodę sejmik Województwa sięgnie ona 68 milionów złotych.

źródło Rynek Kolejowy
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7865