Rozkład PKP Gdańsk Lublin

Raz pod wozem, raz na wozie.

Temat: Nowe połączenia - propozycje forumowiczów
Czy dyskusja na ten temat coś pomoże? Jeśli to nie jest nadzorowane przez PKP, to nie ma najmniejszego sensu pisać coś typu, jak nowe rozkłady jazdy itp., ponieważ i tak tego PKP nie weźmie pod uwagę. A jeśli to jest pożyteczne, to tylko z tego względu, aby czegoś się dowiedzieć i nic poza tym. Jeżeli to w ogóle jest pożyteczne, to przepraszam jakby coś i ja chciałbym coś od siebie dodać z nowymi połączeniami (może to i nie realne ale połowa conajmniej z tego powinna być zrealizowana, bo to jest potrzebne tym miastom, ktore są podane i stacjom pośrednim tych połączeń):

IC "Fredro" przydałoby się przedłużyć do Legnicy

Stworzyć nowe połączenie Legnica - Lubin - Głogów - Zielona Góra.

Poc. posp. lub IC Rzeszów - Zgorzelec

Poc. przysp. Zgorzelec - Legnica - Poznań

Poc. "Kwisa" Lubań Śl. - Legnica ---> codziennie

Szynobus Wrocław - Legnica - Lwówek Śl.

Poc. posp. Legnica - Jelenia Góra

Poc. posp. lub TLK Wrocław - Legnica - Lubin - Gdańsk - Hel

Przedłużyć relację pociągu Wrocław - Lublin do Zgorzelca

Poc. posp. Legnica - Włocławek - Ostrołęka

Poc. przysp. lub posp. Zgorzelec - Częstochowa

Zwiększenie ilości połączeń ze Zgorzelca do Stolicy.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3033



Temat: Nowe połączenia - propozycje forumowiczów

Czy dyskusja na ten temat coś pomoże? Jeśli to nie jest nadzorowane przez PKP to nie ma najmniejszego sensu na pisać takie głupoty jak nowe rozkłady jazdy itp., ponieważ i tak tego PKP nie weźmie pod uwagę.

Skoro takie jest Twoje zdanie na temat zasadności naszej dyskusji, to po co się tak produkujesz?


ja chciałbym coś od siebie dodać z nowymi połączeniami:
IC "Fredro" przydałoby się przedłużyć do Legnicy
Stworzyć nowe połączenie Legnica - Lubin - Głogów - Zielona Góra.
Poc. posp. lub IC Rzeszów - Zgorzelec
Poc. przysp. Zgorzelec - Legnica - Poznań
Poc. "Kwisa" Lubań Śl. - Legnica ---> codziennie
Szynobus Wrocław - Legnica - Lwówek Śl.
Poc. posp. Legnica - Jelenia Góra
Poc. posp. lub TLK Wrocław - Legnica - Lubin - Gdańsk - Hel
Przedłużyć relację pociągu Wrocław - Lublin do Zgorzelca
Poc. posp. Legnica - Włocławek - Ostrołęka
Poc. przysp. lub posp. Zgorzelec - Częstochowa


A czy gdybym ja mieszkał na przykład w Sanoku (bardzo ładne miasto - pozdrawiam wszystkich z Sanoka), to uważasz, że zasadne byłoby proponowanie zmian typu "puśćmy IC Bieszczady Warszawa-Sanok" tylko dlatego, że ja tam mieszkam?

Przemyśl niektóre swoje propozycje zanim coś napiszesz, bo takie kwiatki jak IC Rzeszów-Zgorzelec czy pospieszny Legnica-Jelenia Góra (przez Wałbrzych czy Węgliniec? sic!) naprawdę sprawiają, że ręce opadają. Albo szynobus Wrocław-Legnica-Lwówek - chcesz dla niego otwierać linię czy puścić "nieco" okrężnie przez Jelenią?
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3033


Temat: WPN Championship w Olsztynie

Cytuj:
Ogólnie - gratsy za świetny turniej i sry łopatologiczne tłumaczenie, czemu ludzie mają niechęć do wpadania do Olka.

Z Lublina jest dobre połączenie, pociągi all-the time, łatwo się dostać, łatwo wrócić(przez wawę obv). To tak czysto btw. że z niektórych miast łatwo się dostać i wrócić

Rozkład jazdy na stronie pkp pokazuje, że jest połączenie o 14:00, które trwa 7,5h potem dwa o po 18 po 12 godzin jazdy i po 21 też ok 12 godzin jazdy. Chyba, że należy olać rozkład internetowy PKP i szukać połączeń samemu. I serio zapytam - gdzie?


Wyjazd z Gdańska - 5.31
Przyjazd do Olsztyna - 08:52
Wyjazd z Olsztyna - 15:44 lub 17:04
Przyjazd do Gdańska - 19.40 lub 20.50

To tak teoretycznie, w praktyce pewnie każdy ma dom, rodzinę, inne obowiązki i nie chce poświęcić całej soboty na wyjazd na turniej

No a np do Poznania ostatnie połączenie powrotne jest o 17:04 a potem jakieś 9 godzinne cuda, które do tego z tego co kojarzę to występują tylko w wakacje.

Generalnie - jasne, że dojechać się da, jeśli ktoś się uprze - tylko po prostu jest to naprawdę trudne w przypadku Olsztyna.

Tak zupełnie na marginesie dodam, że min dlatego cieszę się, że GP w przyszłym roku będzie w Wawie - środek kraju, spoko połączenia.
Źródło: mtgnews.pl/forum/viewtopic.php?t=47047


Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych

Witam! Mam pytanie: Czy jest jakiś bus z Lublina do Gdynii albo Gdańska?

co prawda tylko 2 razy w tygodniu ale jest

KR-2 Gdańsk – Legnica – Gdańsk
Wyjazdy z Gdańska w środy i soboty
08.35 Gdańsk dw. PKS st. 8 18.10
09.25 Tczew dw. PKP st. ZKM 17.30
10.45 Grudziądz dw. PKP 16.00
11.15 Świecie dw. PKS, st. 8 i 9 15.25
12.20 Bydgoszcz dw. PKS, st.19 14.20
14.30 Piła dw. PKS st. 1A (przy dyżurce) 12.15
17.00 Poznań dw. PKS st. międzynarod. 10.05
18.40 Leszno dw. PKP 8.10
19.35 Głogów dw. PKP 7.15
20.10 Lubin dw. PKS st. 20 6.40
20.45 LEGNICA st. benz. LOTOS ul. Nowodworska 30A 6.00
Wyjazdy z Legnicy we wtorki i piątki


Bilet najlepiej kupić rezerwując połączenie telefonicznie i płacąc w busie lub w jakimś biurze podróży które ma ofertę Eurobusa . Połączenie realizuje Orland . Jeżeli rozkład jest nieczytelny to tu masz linka
http://www.orland.com.pl/strony_pl/str-23_02.htm
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=331


Temat: IC Lajkonik,Kaszub,Norwid-porażka PKP IC.
Zastanawia mnie jedna rzecz,nagle od początku wakacji znajduje się tyle wagonów z przedziałami 6os.że od razu Ex Mewa dostaje wszystkie o takim standarcie.Są to bardzo dobre wagony,widze po siedzeniach znakomite jak na Ex i często brakuje ich nawet w IC Górnik czy Beskidy.Z tego wynika że PKP IC ma duże zapasy takich wagonów,mozna z miejsca zestawić dwa składy Mewy,dodatkowo Błekitną Fale,w tygodniu jest niezły Wyspiański do Krakowa,czyli są mozliwości zestawiania świetnych Ex.Z drugiej strony widząc składy IC czy Ex do Trójmiasta,zastanawiam się,czy ta kupa zlomu tam dojedzie.Inaczej tego nie można nazwać,syf i brud to wizytówka składów do Gdańska oraz niestety do Krakowa.Poza Krakusem reszta jest zła,ranny Kosciuszko to zbieranina wagonów z różnych innych pociagów,każdy wagon z innej paki,kazdy nadaje sie raczej do remontu niż na IC.Niestety to wszystko chodzi także do Trójmiasta i wiele osób po prostu nie korzysta z pociągów na Wybrzeże,bo jest świadoma standartu jaki dostaje i ceny jaką musi zapłacić.Ja równiez wybieram się do Gdańska,ale czuje niechęć do pociagów ktore tam kursują.W ubiegłym roku jechałem strasznym Lajkonikiem,wszystko tam chodziło,nawet kosze na smieci odpadały,tak było i zapewniano mnie,że od rozkładu jazdy 2005 pociąg ten bedzie znacznie lepszy.Co sie okazuje,zaczynają dorzucac wagony z przedziałami 8os.staje sie coraz częstsze,a widok jedynek w tym pociagu czy Norwidzie wprawia mnie w przerażenie.Ludzie,TLK maja lepsze jedynki,wyremontowane i czysciejsze,to co zestawiają na IC jest gorsze niz na PR.Jechałem pospiesznym do Lublina i widząc zestawienie IC Lajkonik i zniszczone wagony zastanawiam się który pociąg to IC.Dlaczego tak sie dzieje,że sklady do Wrocławia czy Szczecina są coraz lepsze,frekwencja tam tez jest często przeciętna,mam na myśli szczególnie Ex,które standartem przewyzszają pociagi IC Kraków-Gdynia.Dlaczego mozna zestawić świetną Mewe i katastrofalne Norwid i Lajkonik czy Kaszub,dlaczego Ex zaczynają przewyższać IC,choć są tansze?.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=203


Temat: [Prasa] Wciąż niebezpiecznie

Czyli np. taki Przemyślanin (w przypadku wariantu "0-6") za Katowicami zatrzymałby się dopiero w...Szamotułach ("olewamy" Opole, Wrocław, Poznań...). To tylko jeden przypadek, ale mógłbym ich tu namnożyć.
Wg mnie dużo lepszym rozwiązaniem byłyby patrole SOKistów w każdym nocnym pociągu.


Oczywiście myśl dotyczy stworzenia porządnej taktowanej siatki połączeń z możliwością dobrych przesiadek i sporą ilością długich tras. Wtedy możemy sobie rozmawiać o przykładach.

Ten jeden przypadek uważam, że miedzy Katowicami a Poznaniem nie musiałby się zatrzymywać.

Są takie przykłady pociagów i jestem pewien, że się spisują dobrze np. TLK 83702 i TLK 53708 ... Oba koło północy spotykają się w Gdyni, tam powinno być przetasowanie pasażerów (z wagonami lub bez) i potem jeden do Warszawy bez postojów a drugi do Krakowa bez postojów do Częstochowy. Sopot, Gdańsk, Tczew, Malbork czy inne miejscowości powinny być obługiwane wcześniejszymi pociągami.

Jeszcze lepsze by było takie rozwiązanie na północy ... typowo sezonowe:
(A-B obecne stacje, B i C - jazda bez zatrzymania, C-D obecne stacje)

TLK 53702 Skrócić do Katowice - Zakopane
P 53500 Gdynia - Warszawa i Sucha Beskidzka - Zakopane
P 56502 Gdynia - Inowrocław i Wrocław - Sklarska P.
P 54200 Gdynia - Bydgoszcz i Częstochowa - Bielsko Biała
P 56200 koło północy, skomunikowany z 53708 i 83702, Gdynia i Poznań - Wrocław
P 53508 Hel - Iława i Lublin - Rzeszów
P 54500 Łeba - Tczew i Częstochowa - Katowice
P 82500 Kołobrzeg - Gdańsk i Pilawa - Lublin
P 53502 Hel - Gdańsk i Radom - Kraków
P 83202 Kołobrzeg - Gdynia i Warszawa - Krkaków
TLK 53708 Hel - Gdynia i Warszawa
TLK 83702 Kołobrzeg - Gdynia i Częstochowa - Kraków

Oczywiście inne kursy na w/w odcinkach muszą miec jakąś normalną częstotliwość, zeby pasażerowie mogli się przemieszczać na dowolnych odcinkach.

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Sie 30, 2008 15:03 ]

Ja wolę zakończyć podróż przed nocą. Po nocy spędzonej w pociągu ( na siedząca ) , rano jestem " nie do życia "
Chyba za stary już jestem na nocne wojaże


No więc się zgadzasz, że pociąg zatymujące się w Twojej miejscowości nocą Tobie nie śłuży, tak też mysli zdecydowana większość.

Po prostu PKP zamiast puścić pociągi w sposób odpowiedni do preferencji podróżujacego, wrzuca wszystkich do jednego "kotła" i puszcza pociąg zatrzymujący się cała noc na każdej stacji.

Jestem pewnien, że da się zbudować rozkład obejmujący tą samą liczbe kilometrów a dający wygodne sposoby przejazdu bez konieczności kończenia podróży między 0-4 w nocy.

Pozdrawiam
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6421


Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
" />
">nie czytalam wszystkich wypowiedzi bo duzo ich io mi sie nie chce wiec sorry jak sie powtarzam...dla mnie to troche dziwne ze w ogole w krasniku po miescie jezdza busy bo nie spotkalam sie z tym w zadnym innym miescie i kazdy sie tez dziwi ze tak jest(kazdy nie z krasnika...


Busy prywatne jeżdżą w Polsce po takich miastach jak :

Biała Podlaska, Lublin, Grudziądz, Gdańsk, większość na Górnym Śląsku ( Katowice, Bytom, Sosnowiec itp.), Kraków, Zakopane, Bydgoszcz. Tak że Kraśnik nie jest żadnym wyjątkiem.

W krajach tzw. "cywilizowanych" po miescie tez jeżdżą busy.

Np. w Belgii :

http://www.delijn.be

albo w Czechach
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=73506

Tak że nie jest to nic dziwnego. Po prostu w Polsce za komuny zniszczono komunikację prywatną, teraz ona się odrodziła to niektórzy są jeszcze zdziwieni, tak jak 15 lat temu ludzie się dziwili że są prywatne stacje radiowe.

.: aron o godzinie 20:44 dodał(a):

No to stań sobie na przystanku główniejszym tam gdzie jest rozkład i sprawdzaj. Jak bus jedzie niezgodnie z rozkładem - telefon do ITD.
Ale! Jeżeli MPK czy PKS odjedzie niezgodnie z rozkładem to też dzwoń do ITD.
A jaka konkurencja ci utrudnia życie? Przecież nikt ci nie każe jeździć busem - masz MPK i korzystaj z jego usług a na busy nie zwracaj uwagi.
Jeszcze nie widziałem żeby bus jechał 20 km/h. Czasami 40-50 tak ale widzę że niektórych to nie dogodzi. Raz się czepiają że bus jedzie za szybko a potem że za wolno. Jak wam się nie podoba, to jeździjcie sobie MPK, PKS i PKP.
Źródło: lkr.pl/viewtopic.php?t=6728


Temat: Intercity do Trójmiasta: pogorszenie oferty
Za niewiele ponad miesiąc, w nocy z 8 na 9 grudnia, w całej Europie wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Spółka PKP Intercity chwali się, że w jej nowej ofercie nastąpi „rewolucja w komunikacji międzynarodowej” i poprawa w krajowej. Ta druga uwaga nie dotyczy niestety pociągów kursujących magistralą E-65 Warszawa - Gdynia.
Zapowiedzi są szumne - być może za dwa lata, a podczas Euro 2012 to już na pewno, trasę z Warszawy do Gdańska pociągi pokonają w dwie godziny. Pozostaje zatem wiara, trzymanie kciuki za prace modernizacyjne (na razie są one prowadzone między stolicą i Legionowem) i zaciskanie zębów jeszcze przez kilkadziesiąt miesięcy.

W tej chwili najszybciej trasę na Pomorze Środkowe pokonuje IC Kaszub, który między Warszawą Wschodnią a Gdańskiem Głównym nie zatrzymuje się. Średnia prędkość między W-wą Centralną i Gdańskiem Gł. to 81 km/h. Nie ma się co jednak oszukiwać - nie jest to wynik rzucający na kolana. Dla porównania: każdy Ex lub IC do Krakowa osiąga średnią prędkość 106 km/h, EC Polonia ze stolicy do Katowic (z postojem w Sosnowcu) 99, a IC Lech bez postojów do Poznania 103 (w tej chwili, podczas modernizacji węzła poznańskiego rozkład jest zmodyfikowany, a prędkość wynosi 94 km/h). IC Kaszub kursuje na trasie Kraków - Gdynia; jest to jedyny pociąg pokonujący tę relację, który na stacji Warszawa Wschodnia nie ma zmienianej lokomotywy.

Przed rokiem szefowie PKP IC chwalili się, że w trosce o cenny czas pasażerów na całej trasie „Kaszuba” prowadzi ten sam elektrowóz (EP 09). W nowym rozkładzie jazdy na Wschodniej zaplanowano jednak 8-minutowy postój, co sugeruje, że lokomotywa będzie zmieniana. A ponieważ PKP PLK znów w kilku miejscach ograniczyły prędkość, czas jazdy (dla wszystkich pociągów) wydłuża się też na trasie do Gdańska. Efekt? „Kaszub” ma czas przejazdu dłuższy o 17 minut, a średnia prędkość między Warszawą i Gdańskiem zmniejsza się z 81 do 76 km/h...

Cykliczność po raz kolejny udało się utrzymać tylko w kierunku Trójmiasta - tu nastąpiła zmiana: z W-wy Centralnej pociągi będą odjeżdżać nie 50, lecz 55 minut po pełnej. Każdy z pociągów ma wydłużony czas jazdy, średnio o 10-15 minut. I tak na przykład: Ex Małopolska - odjazd z Warszawy 14.55 (obecnie 14.50), przyjazd do Gdyni 20.05 (w tej chwili 19.51). IC Norwid - odjazd 18.55 (18.50), przyjazd 23.56 (23.39). W powrotną stronę czas przyjazdu do Warszawy nie zmienia się, w przeciwieństwie do odjazdów z Trójmiasta. Norwid: Gdynia 6.53, Gdańsk Gł. 7.25 (w tej chwili 7.06 i 7.35), Kaszub 5.05 i 5.35 (5.21 i 5.50). I tak dalej... Żeby było śmieszniej, Norwid w kierunku Gdyni będzie się zatrzymywał w Tczewie. Po co? Zasadniczo układ pociągów pozostanie niezmieniony. Do likwidacji idzie Ex Opolanin. W jego miejsce Ex Heweliusz pojedzie z Gdyni do Gliwic (z Gdyni o 13.52, z Warszawy do Trójmiasta o 11.55). Z Warszawy w porze „Opolanina” o 10.55 (czyli godzinę wcześniej niż w tej chwili) wyjeżdżać będzie posezonowy pociąg TLK Pobrzeże do Kołobrzegu; podobnie jak w tym roku, będzie także latem 2008 kursować w letnie weekendy do Gdyni, tyle że jako TLK Oksywie. Utrudnienie czeka pasażerów korzystających z popularnego, porannego TLK Wybrzeże (do Gdyni ten skład wraca o 18 jako Ex. Heweliusz). Pociąg zmieni nazwę na TLK Czartoryski i w tych samych godzinach pojedzie do Lublina. Nie dotrze jednak do Warszawy Centralnej, lecz na Wschodniej zmieni kierunek i pojedzie dalej na Lubelszczyznę. Metamorfozę przejdzie także sezonowy Ex Nida. Nie będzie już na Wschodniej dzielony na część kielecką i lubelską, lecz pojedzie przez Dęblin, Radom, Kielce i Jędrzejów do Krakowa. „Nida” (a nie Ex Szkuner) będzie też prowadzić w weekendy krakowskie wagony na Hel. TLK Posejdon zmieni latem (gdy codziennie jeździ do Kołobrzegu) rangę na Ex, a w pozostałym okresie (dwa razy w tygodniu) będzie jeździł pod banderą TLK Wybrzeże. Ale uwaga! W soboty będzie kursować w relacji Warszawa - Kołobrzeg, a nie tylko do Gdyni (powrót w niedziele). Nietypowym projektem jest sezonowy nocny TLK Kraków - Katowice - Warszawa - Hel. Będzie on kursował trzy razy w tygodniu. Nocny TLK Kraków - Kołobrzeg (kursujący od kwietnia do września) pozostanie niezmieniony, natomiast TLK Zakopane - Gdynia będzie kursować codziennie. W nowym rozkładzie nie przewidziano sezonowego IC Łebsko Warszawa - Łeba.

Źródło informacji: http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=6965
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=4824