rozrządu Opel Vectra C 1.9 CDTI

Raz pod wozem, raz na wozie.

Temat: Opel Vectra C!
Witam. Poszukuje zadbanej viki C, najlepiej z woj. Łódzkiego.
Co oczekuje?
przebieg może byc do 200 tys ( byle nie kręcony ).
Przed kupnem właściciel auta jest zobowiązany do pozwolenia sprawdzenia auta w ASO żebym miał pewnośc.
Rocznik 2003+ najlepiej 1.9 CDTI lub 2.2 Najlepiej wersja GTS lub dobrze wyposażona.

i najważniejsze. BUDŻET.
Jestem w stanie zaoferowac 2001 zafire A 180 tys przejechany, świeżo po wymianie rozrządu, tłumików i wszystkich olejów.
Nic nie przecieka, auto spod igły jeżdzony w trasy po 400 km, dbam o nią jak o dziecko.

Cena nie powinna przekraczac 32000zł, poszukuje tylko ROZSĄDNYCH Sprzedawców, którzy doceniają auto i dbają o nie.

Najbardziej by mi pasowała zamiana+dopłata ale kupno za gotówke też wchodzi w grę.

A że jestem ostrożny na umowie kupna musi byc OBOWIĄZKOWO punkt że Auto nigdy nie było po wypadku ORAZ ŻE AUTO NIE JEST PO POWODZIOWE co będzie ewentualnym dowodem w roszczeniach sądowych.

Pozdrawiam :)

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=114424



Temat: komputer, automatyczny włącznik świateł, serwis vectra c
Witam zakupiłem niedawno Vectre C z 2007r 1.9 cdti( zaznaczam że jest to mój 4 opel z rzędu) i mam kilka pytań może ktoś pomoże:
1) w aucie zainstalowany jest radio cd 70 navi z kolorowym wyswietlaczem i jest przycisk bc ale funkcje nieaktywne oprócz timera i moje pytanie czy mozna uruchomic reszte funkcji komputera
2) czy jest mozliwosc załączenia funkcji automatycznych świateł po zapłonie
3) gdzie na śląsku lub małopolska można podłączyc sie pod komputer i uruchomic te funkcje za w miare rozsądne pieniądze?
4) w aucie jest przycisk ogrzewania przedniej szyby - czy jak szyba przednia byla wymieniona to juz pewnie nie działa jak sądze? czy moze ten przycisk inaczej działa bo jak załączam go to się właczają nadmuchy na szybe na maxa.
5) tarcze hamulcowe przyrdzewiałe bo troche stała przed zakupem lepiej rozjezdzić, przetoczyc czy wymieniac?
6) przebieg 90 tys na liczniku( ile ma tego nie wie nikt) silnik 1.9 zdt rozrząd należy wymienić raczej napeweno.
Tyle mam narazie pytan i proszę o odpowiedzi, wiem że to sporo ale zaczynam dopiero przygode z Vc

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=111710


Temat: OPEL VECTRA C przegląd po 90k km
Witam,
Przebieg mojej wiki zbliża się do 90 tyś km.
Samochód sprowadziłem więc mam tylko niemiecką książkę przegladów.
Jakie są czynności serwisowe dla takiego przebiegu.
Opel Vectra C KOMBI 2005 po lifcie 1,9CDTI 120KM.

P.S. rozrząd, olej i filtr wymieniiłem zaraz po zakupie auta przy przebiegu 75k km
olej chce zmieniac co 15 kkm


Pozdrawiam mietek13

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=85513


Temat: Przegląd po 100.000 lub 2 latach Vectra 2.2 DTI GTS

Coś słabo się dogadywałeś z tymi serwisantami.
Wymianę oleju i filtra oleju mogli podciągnąć pod promocję i zmieściłbyś się w 200zł (olej filtr + robota)
Ten sam olej w ASO (z beczki) dostaniesz coś po 30zł/litr
Wymiana filtra paliwa to coś koło 100zł (w ASO) a pyłkowy i powietrza można wymienić samemu.
Jeśli już zmniejszać koszta i kupować samemu to ten olej kosztuje 72zł (Wawa):
http://www.allegro.p...bat_filtry.html
+ dostaniesz zniżkę na filtry u tego samego sprzedawcy
albo:
http://www.allegro.p...nn_orginal.html

Napisz jeszcze czy taki przegląd wbijają w książkę serwisową jako przegląd czy tylko jako wymianę oleju i co jeszcze sprawdzali na tym przeglądzie.

:angry: jestem właścicielką opla vectry gts 1.9 cdti chacbeck -i proszę o poradę -przymierzam się do wymiany paska rozrządu ,oleju ,filtra paliwa, filtra powietrza ,-i filtra oleju .W serwisie opla zrobiono mi wycenę robocizny wraz z częściami-1640zł -czy to jest koszt rzeczywisty czy dam radę zrobić to taniej
pozdrawiam i proszę o odpowiedz

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=63328


Temat: Pęknięty Rozrząd W Dieslu Cdti jak wyżej
Witam. Jestem tu nowy :) , ale chciałem sie podzielić pewna wiedza po przeczytaniu postów z tego forum. Akurat mnie sie udało na 1 miesiac przed koncem gwarancji B) . Pekl mi rozrząd w dizlu 1.9 Vectra C przy 78.000 km. Z tego co mi powiedzieli w serwisie Opla przy naprawie ( 2 tygodnie w plecy <_< )nie jest to odosobnione i beda podobnież skracać okres wymiany do 60.000 tyś km. To tyle na ten temat. Na razie reszta samochodu jest ok. Pozdrawiam oplowiczy, choć mi uraz do marki pozostał <_<

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=49514


Temat: wzrost temperatury silnika wraz ze wzrostem prędkości
Witam wszystkich
Wczoraj zaobserowałem "dziwną" rzecz a mienowicie, wzrastała mi temeratura silnika do 100 stopni gdy prędkość była utrzymywana powyżej 120km , temperaturę jaką pokazywał wskaźnik była powyżej 90 więc chcąc ją określić wszedłem w ustawienia (radio cd70) i tam pokazywało od 90 do 100 w zależności od stylu jazdy. W związku z tym mam pytanie czy to normalne zjawiko gdyż jest to moja pierwsza przygoda z marką Opel. Nadminię że termostat wymieniony jakieś dwa miesiące temu (zakupiony w ASO), po wymianie rozrządu kompletnego w z wymianą plynu, a najważniejsze samochód VECTRA C 1,9 CDTI 120KM. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=109087


Temat: Zakup Vc Kombi silnik-awaryjność-na co zwracać auwagę
Witam
Polecam vectre 2004 1.9 , mniej pali i jest bardziej dynamiczna,
2.0 i 2.2 ma łańcuch rozrządu
silnik 2.2 spala duzo paliwa w/g katalogu prawie 9 w miescie, mysle ze 2.0 podobnie ale 100KM to za mało na auto które wazy 1600kg bez pasażerów.
Sama buda bardzo obszerna , tak jak bagażnik(fajne schowki po obu stronach)
Nie szukaj wersji z navi bo są słabe mapy i bez polski. Dopiero od 09.2004 nowa navi cd70 ma Polske ale tez słabo, lepiej kupic zew navi.
Według mnie za bardzo plastikowa w srodku, miałem Vectre A i B w welurkach i wnetrze było przyjemniejsze.

Teraz mam od marca vectre C 2004 1.9cdti 120KM
Na wakacjach sprawowała sie bardzo dobrze ( gdynia-Split 2000km w jedna stronę) bagażnik zapakowany po dach. 6 bieg fajna sprawa - przy 150-160 cicho w srodku, przyjemna jazda.

Kupiłem z przebiegiem 107 tys, powymieniałem podstawowe rzeczy , klocki, filtry , olej, rozrząd + pompa wody (mam namiary na dobre ceny rozrządu+pompa 413 za komplet + wysyłka)
Filtr paliwa tylko oryginał z Opla - nie ma zastepczych 100 zł
Przy 112 tys padło mi koło zamachowe dwumasowe - droga zabawa 1600 zł ( w oplu 3000 zł)
A teraz jak wracałem z wakacji zatankowałe paliwo pod Łodzią _ tuszyn stacja LOTOS i chyba sprzedali mi lewe paliwo bo sie kontrolka zapaliła i moc spadła. Całe szczęście ze zatankowałem tylko za 50 zł. Po ponownym zatankowaniu w Toruniu na shell i dojechaniu do Tczewa lampka zgasła (samochód+klucz serwisowy) ale teraz zawsze rano sie zapala i pali 2-5 minut. komputer Bosh wywala nieznany błąd 1442.
W innych postach juz napisali co to oznacza ale w technicznym angielskim i niestety nie wiem o co chodzi.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=42771


Temat: Opel Vectra C Opinie. Czy warto ??
Od kwietnia ojciec stal sie wlascicielem Opla Vectra C kombi 1.9 CDTI 150KM. Wczesniej mial Astre II, jeszcze wczesniej Astre I. Siedzi w Oplu od lat i chyba nie wyjdzie z niego jeszcze dlugo. Auto z koncowki 2004 roku, niedlugo bedziemy zmieniac (sami) rozrzad, klocuszki itp. Od wiosny (kwiecien) autko daje rade (w sensie nic nie padlo - dziwne byloby gdyby cos w "tak mlodym" aucie padalo), zrobione jest juz 15k km. Pare luznych uwag:
-autem bylismy w Chorwacji - spalanie wedlug kompa 6.0L !!! (4 osoby, full bagaznik) - a dosyc ostro jechane bylo (noc przez Slowacje i Wegry, a po Polsce CB :wink: )
-silnik milusi, spalanie jak na moc i gabaryty auta, moim zdaniem sa rozsadne - wczoraj 80km po Wawie i okolicach, wedlug kompa 8.6l
-moze troche zaprzecze w/w argumentowi, ale w dieslu jezdzenie tym autem z silnikiem 120 lub 125 (2.2DTI) KM chyba jednak byloby katorga. Ale moze to tylko wrazenie. Benzyna rzadzi sie swoimi prawami
-ktos tu wspominal o plastiku - racja, jest tego duzo, ale ostatnio siedzialem w nowym Mondeo i tam tego jest dopiero mnostwo :) W naszym aucie sa pseudo-drewniane wstawki, moze one troche rozjasniaja wnetrze, ale generalnie z tej tanszej klasy sredniej malo jest aut z ladna deska - nie powiecie mi, ze deska z Passata, ktorej korzenie siegaja lat 90 jest ladna B-)
-last but not least - w kombi niesamowity jest bagaznik. Wczoraj wiezlismy plyte sklejke 2500x300 :lol: O szerekosci bagaznika, dlugosci i braku progu zaladunkowego nie wspominajac :-P

Pozdrawiam i owocnego wyboru :wink:

Źródło: forum.purepc.pl/index.php?showtopic=273729


Temat: 3.0 V6 CDTI Automat??

Poczytaj forum. Trochę opinii na ten temat już jest. Nie ma sensu dublować tematów. Jeśli masz jakieś komentarze, spostrzeżenia to pisz w tych tematach.



Wiec moja decyzja jest nastepująca po przeczytaniu forum OPLA , SAABA i RENAULT tam gdzie montowany jest ten silnik.
DECYZJA JEST NA NIE po ogledzinach viki z tym silnikiem potwierdziło sie kilka negatywnych opini o tym silniku (same negatywny w saabie) oglądałęm 2 viki z tym silnikiem i obydwie wykazywały podobne "usterki" tego silnika, poza tym po glębszej analizie np. koszty wymiany rozrzadu okolo 2 tys zł itp decyzja zapadła i kupiłem Vectre Kombi 1.9 CDTI 150 KM 2007 rok zamiast 2005 jak chciałem w 3.0 i zapłaciłem o 2 tys zł mniej
W 1.9 CDTI wymiana rozrzadu w ASO Opel z robocizną 650 zł

Oczywiście jest to moje zdanie jak ty uważasz iż 3.0 V6 CDTI jest OK to.... fakt jest jeden że po jeździe próbnej autem z silnikiem 3.0 V6 CDTI stwierdziłem ze ten silnik dodaje wigoru viki i az chce sie wciskac gaz a ten dzwięk silnika achhhh szkoda ze okazała sie taka awaryjna

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=55076


Temat: Wahania obrotów
Witajcie,
Niedawno (2 miesiące temu) zakupiłem Opla Vectre C kombi silnik 1.9 CDTI - 120 koni. Był on sprowadzony z Belgii poleasingowy z przebiegiem 59 tyś. km.:) Sprawdziłem ją u Delera Belgijskiego, który przesłał mi całą historie samochodu i okazało się że miała przejechane w lipcu zeszłego roku 90 tyś. (rocznie przejeżdżał nią właściciel 45 tyś. więc w tej chwili ma przejechane ok. 120/150 tyś. km. ) pomimo tego kupiłem ten samochód, ponieważ z informacji od Belga wynikało, że jest to dobry samochód bez żadnych przykrych historii regularnie serwisowany przez właściciela. Cena jego nie była wyjątkowo atrakcyjna choć za to miał on naprawdę optymalne wyposażenie. Sprawdziłem go jeszcze w serwisie opla i wszystko było ok. Serwis nie wykrył cofnięcia licznika ;).
Miesiąc po zakupie zrobiłem kolejny przegląd w innym serwisie opla - wymiana oleju filtrów dolanie jakiś domieszek do silnika w celu przeczyszczenia itd. Sprawdzić mieli mi rozrząd i inne właściwości silnika ponieważ czasem wzbudzały się samoczynnie obroty i po chwili opadały. Po raz pierwszy miało to miejsce jakiś miesiąc temu. Przegląd silnika i samochodu miał miejsce trzy tygodnie temu. Po tym przeglądzie niewiele się zmieniło nadal od czasu do czasu wzbudzały się obroty. Ostatnio pojechałem w długą trasę gdzie jechałem szybciej niż zazwyczaj.

Po powrocie następnego dnia pojawił się komunikat przy zapalaniu samochodu InSP 1000 oraz na desce rozdzielczej samochód z kluczykiem który gaśnie dopiero po zapaleniu samochodu. Nadal wzbudzają się obroty szczególnie po tym jak jadę szybko i stanę np. na światłach. Co więcej dwa razy zdarzyło się w czasie jazdy że obroty zaczęły rosnąć powoli do 20 i w tym Momocie przestawał reagować pedał gazu jakby gaz ktoś odciął.

Pomaga dopiero wyłączenie silnika i włączenie ponownie.
Wiem, że może to być przepływomierz ale zastanawiam się nad innymi możliwościami tej awarii i chciałbym poznać wasze zdanie zanim udam się do serwisu bo ci to najchętniej wymieniliby najdroższe części a wcale nie znaleźli przyczyny takiego zachowania się samochodu.
Pozdrawam

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=71457


Temat: Wymiana Świec Żarowych I Ukręcony Gwint W Głowicy
Witam.
W marcu kupilem Opla Vectre GTS rocznik 2005 1,9CDTI 120KM pojechalem do mechanika wymienilem klocki, rozrzad, olej, filtry, odgrzybilem klime i wszystko ok.

Kontrolka pokazywala jednak ze cos dalej jest do roboty - po podpieciu okazalo sie ze jedna ze swiec zarowych jest do wymiany. Mechnicy u ktorych to robilem stwierdzili ze przy tym silniku sie tego nie chwytaja bo te swiece sa wyjatkowo kruche... Moga to robic na wtedy to koszt 300-400zl za swiece z robocizna ale jesli ukrusza gwint to zabawa z glowica itp to koszt okolo 1000zl (wtedy po zakupie auta nie mialem zbytnio kasy wiec zrezygnowalem z tego bo zblizalo sie w koncu lato).

Teraz mamy juz wrzesien i postanowilem dokonac zmiany.
Zadzwonilem do ASO w Katowicach koszt wymiana + swiece to 510zl.
trwa to jak dobrze idzie godzine jesli jest problem ze swiecami to sa czyms podlewane zeby je mozna bylo latwiej odkrecic i trwa to dluzej.

No i spytalemjak tj jesli sie ukruszy swieca czy mam gwarancje i to wtedy oni pokrywaja koszty? - otrzymalem odpowiedz ze nie ma takiej mozliwosci bo nikt mi nie zagwarantuje ze swieca sie nie ukruszy...

Spytalem jakie sa wtedy same dodatkowe koszty otrzymalem odpowiedz ze robocizna to dodatkowe 1700zl!!

Co w tkiej sytuacji zrobic? Swiece chce wymienic. Na obecna chwile pojade chyba do moich mechanikow bo jesli im sie uda swiecy nie urwac bedzie dobrze a jesli sie uda to i tak bedzie duzo taniej niz w ASO.
Podobno mozna czyms ta swice podlewac np przez 2 tygodnie a sa duze szanse ze zostana wykrecone bez problemu. Orientujecie sie czym to sie robi?

Moze ktos wie gdzie na slasku wymieniaja swiece w tym silniku bez zadnych problemow?

Z gory dzieki za inf bo z 500zl moze zrobic sie 2500 w ASO a to juz przesada...

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=47007